پمپئو در توئیتر نوشت: «ایالات متحده تصمیم شجاعانه خوان گوایدو را برای پذیرفتن نقش رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به موجب بند ۲۳۳ قانون اساسی این کشور به رسمیت می‌شناسد. ما از شورای ملی ونزوئلا و تلاش‌های آنها برای تشکیل دولت انتقالی و آماده کردن ونزوئلا برای انتخابات آزاد و منصفانه حمایت می‌کنیم.»

  در همین حال یک مقام دولت آمریکا که اشاره‌ای به نامش نشده گفته در صورتی که «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور ونزوئلا به خوان گوایدو، رهبر مخالفان این کشور یا اعضای شورای ملی آسیبی برساند، همه گزینه ها علیه ونزوئلا روی میز است. 

این تحولات اندکی بعد از آن رخ دادند که رئیس شورای ملی ونزوئلا خود را رئیس‌جمهور موقت این کشور معرفی و سپس سوگند یاد کرد. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌ای مداخله‌جویانه از این تصمیم استقبال کرد و گویدا را به عنوان رئیس‌جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت. 

گوایدو جمعه هفته گذشته همزمان با اقدام مخالفان نیکلاس مادور در غیرقانونی خواندن دوره دوم ریاست جمهوری ونزوئلا گفته بود حاضر است ریاست جمهوری این کشور را بر عهده بگیرد.

«نیکلاس مادورو» امروز چهارشنبه بعد از مداخله‌جویی‌های آمریکا در امور داخلی ونزوئلا دستور داده بود در روابط کشورش با آمریکا بازنگری شود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.