صبح روز گذشــته باخبر شــدیم کارشناسان سازمان صنعت، معدن و تجارت اســتان و بازرسان اتحادیه صنف گوشت دامی مشــهد طی کنترل نامحسوس و پوششــی چند روزه از یکی از فروشگاه های عرضه گوشت در خیابان عبادی، پی بردند که در محل به جای عرضه گوشت گوسفندی، گوشت مشکوک به سگ عرضه می شــود. بر همین اساس و برای کسب اطلاعات شدیم، به محض حضور در محل ۹۵بیشتر راهی خیابان عبادی شدیم.

مشخص شد به جز کارشناسان معاونت بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اعضای اتحادیه گوشت دامی، نماینده دامپزشکی و سرگرد فائزی فرمانده کلانتری رسالت نیز در محل حضور دارند. در همین زمینه کارشــناس اتحادیه گوشت دامی در تشریح ماجرا گفت: حدود یک هفتــه ای بود فعالیت واحد متخلف را که هیچ پروانه کسبی هم ندارد زیر نظر گرفته بودیم.

وی ادامه داد: فروشنده هم که سر در مغازه بنری با عنوان «ران سر دست هزار تومان!» نصب کرده بود برای تحویل گوشت ها، ۳۶تعاونی از قبل ثبت نام می کرد. باقــری ادامه داد: دو ســه روز هیچ گوشــتی در محل تخلیه نشــد تا اینکه صبح امروز (سه شــنبه) دوباره با عنوان خریدار به محل مراجعه کردیم که فروشــنده عنوان کرد ســاعت ۱۰ گوشت می رسد، پس از آن هماهنگی های لازم با آقای مقدسی کارشناس مســئول معاون بازرسی ســازمان صنعت، معدن و تجارت اســتان و دکتر کرباسی مسئول واحد نظارت شبکه دامپزشکی مشهد صورت گرفت و در محل منتظر تخلیه گوشت ماندیم.

تلاش همه جوره عامل اصلی برای فرار از قانون!

کارشــناس اتحادیه گوشــت دامی تصریح کرد: لحظاتی بعد پســر فروشنده که ســوار بر یک وانت پیکان بود به محل آمد و گوشــت ها را که داخل چند کیسه قرار داشت از وانت تخلیه و به داخل مغازه منتقل کرد. به محض رؤیت ماجرا وارد عمل شدیم، اما پسر فروشنده با چاقویی که در دست داشت به سمت ما حمله ور شد، وقتی دید تعداد کارشناسان حاضر در محل زیاد است از محل متواری و در همان حال که از مغازه دور می شد با کنترلی که در دست داشت، کرکره برقی مغازه را فعال کرد تا در مغازه بسته و مانع کشف گوشت ها شود که با این اقدام پدرش در محل گرفتار شد.

کشف لاشه گوشت مشکوک به سگ پشت پاچال!

کمی بعد هم پدر متهم مجبور شــد کرکره را بالا ببرد که پس از ورود کارشناســان به محل چهار لاشــه گوشت کشف شد. بررسی های کارشناسی ما روی لاشه ها مشخص کرد که آن ها متعلق به گوسفند نیست و برخی از آن ها مشکوک به لاشه سگ می باشد. به همین دلیل و برای اطمینان بیشتر لاشه گوشت ها به دامپزشکی منتقل شد. وی افزود: تا به امروز چندین مرحله این محل به عنوان فروشگاه متخلف عرضه کننده گوشت های فاقد مهر و برچسب دامپزشکی، فروش گوشت های کله گاو و سنگدان مرغ با عنوان گوشــت چرخ کرده، مورد اعمال قانون قرار گرفته و صورتجلســه آن هم به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

در همین خصوص نماینده دامپزشکی هم که در محل حضور داشت به خبرنگار ما گفت: نمونه ها را به دامپزشکی منتقل و کار کارشناســی روی آن صورت خواهد گرفت و پس از آن نتیجه دقیق اعلام خواهد شد. در ادامه پدر متهم که در محل حضور داشت، توسط مأموران کلانتری رسالت بازداشت و به مقر پلیس منتقل شد تا تحقیقات تکمیلی در این راستا صورت پذیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.