به گزارش  رویترز، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا روز سه شنبه در اظهاراتی در اجلاس اقتصاد جهانی در شهر داووس سوئیس از طریق ارتباط ماهواره‌ای، گفت: هنوز کارهای زیادی باقی مانده است تا انجام شود تا بتوانیم به خلع سلاح هسته ای کره شمالی دست پیدا کنیم.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که روند مذاکرات با کره شمالی تا پایان ماه فوریه به پیشرفت های بیشتری دست پیدا کند.

رهبران آمریکا و کره شمالی قرار است ماه فوریه برای دومین بار با یکدیگر دیدار کنند. دیدار قبلی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و رهبر کره شمالی در ژوئن سال گذشته در سنگاپور برگزار شده است.

وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت: بر این باورم که تا پایان فوریه به پیشرفت های بیشتری در مسیر خود با کره شمالی دست خواهیم یافت. هنوز کارهای زیادی باقی مانده است که باید انجام دهیم ولی تاکنون اتفاقات خوبی افتاده است.

اشاره پمپئو به توقف آزمایش های هسته ای و موشکی کره شمالی از سال ۲۰۱۷ میلادی است.

کاخ سفید هفته گذشته اعلام کرد که ترامپ قصد دارد اواخر فوریه با کیم جونگ اون دیدار و گفتگو کند ولی ایالات متحده همچنان تحریم های اقتصادی علیه پیونگ یانگ را حفظ خواهد کرد.

علی رغم اظهارات پمپئو، هیچ نشانمه ای از کاهش اختلافات بین آمریکا و کره شمالی وجود ندارد. واشنگتن خواستار متوقف شدن کامل برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی شده است و در مقابل پیونگ یانگ نیز خواستار آن شده است که آمریکا همه تحریم های اعمال شده علیه این کشور را لغو کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.