روزنامه نیویورک تایمز در شماره دوشنبه خود نوشته است: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در اظهار نظرهای خود بارها روابط رو به بهبود دو کشور کره شمالی و آمریکا را ستایش کرده، اما واقعیت آن است که هیچ نشانه ای از بهبودی این روابط به چشم نمی خورد. 

نیویورک تایمز می افزاید: ترامپ گفته است که اگر دو کشور بخواهند بر سر مسایل مختلف با یکدیگر مذاکره کنند، نخست کره شمالی باید از تمام قابلیت های هسته ای خود دست بکشد؛ در مقابل ایالات متحده وعده می دهد که یکی از امتیازات، لغو تحریم های اقتصادی باشد. 

ترامپ در همین راستا گفته است: ما قصد داریم جلسه دیگری را برگزار کنیم؛ رئیس کیم دوست دارد یک جلسه دیگر داشته باشد.

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت وگو ها با «یونگ هو» همتای کره شمالی خود را بسیار مثبت توصیف و در عین حال، خاطرنشان کرد که تحریم های آمریکا در قبال کره شمالی ادامه خواهد یافت و این، بخشی از رویکرد آمریکایی ها خواهد بود.

در مقابل، یونگ هو نشست خود با پمپئو را بی حاصل خوانده و نسبت به عینیت نیافتن وعده های آمریکا اعتراض کرده و صحبت درباره غیر هسته ای شدن در این شرایط را ناممکن می داند. در حالی که پمپئو آن را مقدمه ای برای برگزاری نشست آینده کره شمالی و آمریکا و گام هایی در موضوع خلع سلاح هسته ای کره شمالی دانسته است. 

نشست نخست رهبران کره شمالی و آمریکا در ۱۲ ژوئن ۲۰۱۸ (۲۲ خرداد ۱۳۹۷) با دیدار دونالد ترامپ و کیم جونگ اون در هتل کپلا واقع در جزیره سنتوزای سنگاپور برگزار شد. 

اگرچه در پایان نشست، سندی مشترک از گفت وگوهای دو کشور انتشار یافت، اما با گذشت چند ماه از برگزاری این نشست، کارشناسان در ثمربخش بودن آن تردید دارند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.