تیم‌ملی ایران روز پنجشنبه در ورزشگاه محمد بن زاید شهر ابوظبی مقابل چین قرار می‌گیرد. چینی که در مقدماتی جام جهانی هم قدرتمند نشان داد و فقط به خاطر اینکه نتوانست از موقعیت‌هایش به درستی استفاده کند، به روسیه صعود نکرد. چین در سال های گذشته بی شک بیشترین سرمایه گذاری را در فوتبال داشته است. این کشور در آسیا جلودار سرمایه‌گذارها بوده حتی بالاتر از قطر. این کشور برای پیشرفت لیگ خود سرمایه گذاری هنگفتی کرد و تلاش کرد تا آن را به جایی برساند که برای خارجی ها رسیدن به این لیگ آرزو باشد.

آنها فعلا ابتدای راه هستند ولی با این سرمایه گذاری بعید نیست در 10 سال آینده بتوانند ستاره های مطرحی را به کشور خود بکشانند. نگاهی به لیست تیم ملی این کشور هم نشان می دهد حالا در چه جایگاهی هستند. در بین بازیکنان دعوت شده حتی یک بازیکن خارج از لیگ چین حضور ندارد. اکثر آنها  در تیم گوانگژو، شاندونگ و بیجن حضور دارند. در واقع ستاره های این کشور هم ترجیح می دهند در چین بازی کنند تا اینکه حتی به کشورهای اطراف مثل ژاپن یا کره و... بروند که عده ای معتقدند بهترین لیگ های آسیا را دارند.

کی روش همین چند وقت پیش به خبرآنلاین گفت: «شما خبر دارید چین کجاست؟ خبر دارید بعد از حذف از جام جهانی چه سرمایه گذاری سنگینی برای موفقیت در جام ملت های امارات کرده اند؟ آنها بعد از اینکه حذف شدند و به روسیه نرسیدند، برای جام ملت ها برنامه ریزی کردند و شک نکنید در امارات با تمام قدرت ظاهر خواهند شد چون مربی بزرگی چون لیپی دارند.»

از دست قضا حالا تیم ملی و کی روش دقیقا به چین و لیپی رسیده اند. کارلوس می داند به لحاظ سرمایه گذاری و امکانات ایران فرسنگ ها با چین فاصله دارد. او هیچ رقمه نمی پذیرد با وجود این برتری ایران بازنده بازی روز پنجشنبه باشد. به همین خاطر کی روش محدودیت هایی در اردو به وجود آورده و توصیه مهمی هم به بازیکنان داشته است: «فقط و فقط تمرکز روی بازی و تمرین. حتی از فضای مجازی هم دور شوید.» بدین ترتیب با توصیه او تمرکز بازیکنان روی بازی فردا بیشتر و بیشتر شده است. کی روش می خواهد تیمش برنده از زمین بازی خارج شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.