بعیدی نژاد در این پیام نوشته است: خانم سهیلا اسماعیلی به جراحی فوری پا و تعویض پروتز نیاز دارد و چون پروتز اینجا جایگذاری شده باید در همین انگلیس عمل شود.

وی افزود که این بیمار یک سال است توانایی کار و راه رفتن نداشته و با درد شدید منتظر ویزا است. 'ارز برای جراحی تخصیص داده‌شده و بیمارستانی در انگلیس تاریخ جراحی را تعیین کرده ولی درخواست چهارم برای ویزای انگلیس هم رد شده است.

سفیر کشورمان ادامه داد که متاسفانه تضمین‌های اخیر سفارت ایران نیز مؤثر واقع نگردید و با توجه به وضعیت اضطراری ایشان، از آقای وزیر خارجه و وزیر کشور انتظار می‌رود مداخله کرده و به دلایل انسانی دستور صدور ویزا را صادر کنند.

گزارش‌ها حاکی است که به‌رغم بازگشایی سفارتخانه‌های انگلیس و ایران، دولت لندن همچنان محدودیت‌هایی را برای سفر اتباع ایرانی به این کشور اعمال می‌کند.

راب مکر سفیر انگلیس در تهران به ایرنا گفته بود که این کشور تمایل دارد خدمات مناسبی را برای سفر قانونی شهروندان ایرانی به این کشور فراهم سازد.

وی بابیان اینکه پیشرفت‌های زیادی درزمینه صدور ویزای انگلیس برای ایرانیان حاصل‌شده است، توضیح داد: ما از شرایطی که هیچ روادیدی در ایران صادر نمی‌شد، به سطحی رسیده‌ایم که اکنون خدمات کامل صدور روادید در تهران برقرار است. 

سفیر انگلیس به افزایش چشمگیر سقف نوبت‌دهی برای صدور روادید به اتباع ایرانی اشاره کرد و افزود: تمایل دارم که این سقف افزایش پیدا کند و فرصت بیشتری برای سفر ایرانیان فراهم شود.

بااین‌حال، شواهد نشان می‌دهد که سخت‌گیری‌های وزارت کشور انگلیس به‌ویژه در آستانه خروج این کشور از اتحادیه اروپا، سفر اتباع ایرانی به انگلیس را با مانع جدی روبه رو ساخته است. چنانچه پیشتر روزنامه گاردین در گزارشی از مخالفت سفارت انگلیس با صدور روادید برای یک هنرمند ایرانی به‌منظور شرکت در نمایشگاه کتاب اسکاتلند خبر داده بود.

برخی گزارش‌ها حاکی است که این محدودیت‌ها از دوران صدارت «ترزا می» نخست‌وزیر کنونی انگلیس بر وزارت کشور درباره اتباع ایرانی وضع‌شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.