برای سال ۱۳۹۸ دولت تا متوسط ۲۰ درصد برای افزایش حقوق کارکنان پیش بینی کرده است که در نهایت این رقم می‌تواند نسبت به حداکثر ۲۰ درصدی که برای افزایش در سال جاری پیش بینی شده بود، مجموع هزینه‌های جاری دولت را افزایش دهد.

این در حالی است که براساس آخرین گزارشی که سازمان برنامه و بودجه منتشر کرده دولت برای سال آینده حدود ۱۱۵ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای حقوق کارکنان رسمی پیمانی و قراردادی پیش بینی کرده است که این رقم در مقایسه با ۹۳ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان سال جاری تا ۲۴ درصد افزایش دارد.

همچنین برای پرداخت حقوق بازنشسته‌های کشوری و لشکری در سال بعد تا ۶۷ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در لایحه بودجه وضع کرده است که نسبت به رقم پرداختی در سال جاری ۳۲ درصد افزایش دارد.

دولت برای امسال حدود ۵۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بابت حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری همراه با عیدی آنها پرداخت خواهد کرد.

اما عیدی کارکنان دولت از جمله شاغلان، بازنشسته‌ها و مستمری بگیران برای سال آینده هزینه حدود ۵۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان به همراه دارد که این رقم در سال جاری حدود ۴۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است.

باید یادآور شد دولت برای امسال حدود ۹۳۰ هزار تومان به عنوان عیدی کارکنان در بودجه مصوب کرده است که معمولا با حقوق بهمن ماه پرداخت کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.