برانکو ایوانکوویچ، سرمربی پرسپولیس به تازگی در مصاحبه‌ای با مجله قدیمی کیهان ورزشی، مسائل مختلفی را بیان کرد که بخش‌هایی از این مصاحبه را می‌خوانید:

* امروز نسبت به ۱۵ سال قبل که برای اولین بار به ایران آمدم، مربی کامل‌تری هستم و می‌دانم یک مربی هیچ‌وقت نباید فکر کند کامل شده است.

* در ایران مردم به‌طور خارق العاده‌ای فوتبال را دوست دارند.

* گاهی برای این نسبت به اتفاقات واکنش نشان می‌دهم که حقم لگدمال نشود.

* وقتی (بعد از جام جهانی ۲۰۰۶) از ایران رفتم مطمئن بودم برمی‌گردم. البته نمی‌دانستم چگونه و با چه روشی. من در تمام آن سال‌ها با ایران و سه باشگاه سپاهان، پرسپولیس و فولاد ارتباط داشتم.

* خوشحال‌ترین آدم روی زمین هستم، چون ذره‌ای تنفر در وجودم نیست.

* در تیم ملی کاملاً دستم باز بود و کسی نمی‌پرسید آن بازیکن دعوت شد و این بازیکن دعوت نشد. آن دوران، موفق‌ترین ۴ سال تاریخ فوتبال ایران بود. قهرمان بوسان، غرب آسیا و تورنمنت ال‌جی و سوم جام ملت‌ها شدیم و به جام جهانی رفتیم.

* بزرگترین ستاره استقلال در آن روزها «فرهاد مجیدی» بود. من ایشان را کنار گذاشتم. شاید الان بابت آن تصمیم متأسف باشم، اما آن روزها مجبور بودم از بین او و آرش برهانی، بازیکن جوان‌تر را انتخاب کنم.

* بزرگترین ستاره استقلال را خط زدم ولی کسی به من چیزی نگفت. با فرهاد مجیدی حرف زدم و برایش دلیل آوردم که چرا خطش زده‌ام. طبیعی بود ناراحت باشد، اما می‌دانست من سرمربی تیم ملی هستم.

* بزرگترین علت اینکه منتقدی در پرسپولیس ندارم، صداقت من است.

* مسی و رونالدو همواره می‌گویند: «هرگز من به اندازه کافی خوب نیستم و می‌توانم بهتر شوم.» پول برای آن‌ها مهم نیست. سالانه ۱۰۰ میلیون یورو درآمد دارند، اما انگیزه‌شان کم نمی‌شود.

* سیدجلال حسینی جوری تمرین می‌کند که انگار تازه بازی کردن را آغاز کرده است.

* من الان مثل گل بابونه آرامش‌بخش هستم!

* از کار کردن با ستارگان لذت می‌برم. ستارگان هستند که مردم را جذب می‌کنند.

* تا جایی که می‌دانم فقط کی‌روش علیه من و پرسپولیس صحبت کرده. شما جایی دیدید که من علیه او بیانیه‌ای صادر کنم؟ خودش با خودش دعوا می‌کند! می‌نویسد، پست می‌گذارد، اما من اهمیت نمی‌دهم. فوتبال که جنگ نیست. در نهایت همه ما همکار هستیم.

* بیش از ۲۰ سال است که شفر را می‌شناسم. خیلی باتجربه است و وقتی آمد، استقلال را بالا کشید.

* از تقابل با شاگردانم، چیزی قشنگ‌تر وجود ندارد؛ البته حاضر نیستم حتی به برادر خودم هم ببازم. دوست دارم شاگردان سابق خودم را ببرم و بعد برایشان کری بخوانم.

* عاشق جو قبل از شهرآورد هستم به‌خصوص وقتی طرفداران دو تیم سر به سر هم می‌گذارند.

* از روزی که به پرسپولیس آمدم اولین بار است که ۷ بازیکن جدید جذب کردم. خیلی اصرار نداشتم روی تغییرات زیاد.

* هدف‌مان جنگیدن برای قهرمانی است، برد در بیشترین تعداد بازی‌ها و از این مسئولیت‌مان فرار نمی‌کنیم، چون به هواداران‌مان بدهی داریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.