بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه اعلام کرد که سفیر سوئیس در اعتراض به بازداشت خانم مرضیه هاشمی احضار شد.

وی با اعلام خبر فوق گفت: با توجه به طولانی شدن بازداشت خانم مرضیه هاشمی شهروند ایرانی و خبرنگار شبکه خبری «پرس تی وی» امروز سه شنبه سفیر سوئیس (حافظ منافع آمریکا) در تهران به وزارت امورخارجه احضار و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران درخصوص بازداشت غیرقانونی ایشان در آمریکا، توسط مدیرکل آمریکا وزارت امور خارجه به سفیر سوئیس ابلاغ گردید.

 

قاسمی افزود: در این ملاقات یادداشت رسمی اعتراض به اقدام مأمورین دولت آمریکا در بازداشت و برخوردهای غیرانسانی و تبعیض آمیز با خبرنگار پرس تی وی که به منظور دیدار با خانواده اش به آمریکا سفر کرده بود، به سفیر سوئیس تحویل و آزادی فوری و بدون قید و شرط ایشان خواسته شد. در این دیدار همچنین تاکید شد که برخورد مأمورین پلیس فدرال آمریکا و سکوت سؤال برانگیز مقامهای دولت آمریکا درخصوص این واقعه مغایر با تعهدات بین المللی دولت آمریکا و نقض فاحش حقوق بشر و حقوق شهروند خانم هاشمی است و اینگونه اقدامات تبعیض آمیز و نقض حقوق انسانی ایشان توسط دولت آمریکا، موجب مسئولیت بین المللی آن دولت می شود و باید در قبال آن پاسخگو باشد.  

سفیر سوئیس در این دیدار اعلام کرد موضوع را بلافاصله به مقامات مسئول در دولت آمریکا منتقل و نتیجه را به اطلاع وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران خواهد رساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.