دادگاهی در آمریکا روز جمعه تایید کرد که «مرضیه هاشمی» خبرنگار و مجری سیاه پوست و مسلمان شبکه پرس‌ تی‌وی، در واشنگتن در بازداشت به سر می‌برد.

به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، بر اساس اسناد این دادگاه که به دستور «بریل هاول» قاضی دادگاه منطقه‌ای منتشر شده، هاشمی به عنوان «شاهد کلیدی» یک پرونده نامشخص بازداشت شده و اتهامی علیه او مطرح نشده است.

وی تاکنون دو بار برای ادای شهادت در یک دادگاه منطقه‌ای در برابر قاضی رسیدگی‌کننده به این پرونده حاضر شده و به گفته مقام‌های آمریکایی پس از تکمیل شهادت، آزاد می‌شود. با این وجود هیچ زمانی برای آزادی وی اعلام نشده است.

بر اساس یک قانون قدیمی در آمریکا، دولت فدرال آمریکا می‌تواند افراد را بدون اتهام و صرفا به عنوان شاهد کلیدی یک پرونده، بازداشت کند. «ریکاردو باسکواس» استاد برجسته حقوق دانشگاه میامی روز گذشته به خبرگزاری فارس گفت دولت آمریکا زمانی از این روش استفاده می‌کند که قصد دارد کسی را بازداشت کند، اما دلیل قابل قبولی برای این کار ندارد. 

هاشمی یکشنبه هفته گذشته در حالی که در فرودگاه «سنت لوئیس» به سر می‌برده، توسط پلیس فدرال آمریکا بازداشت و به واشنگتن منتقل شده است. بر اساس بیانیه خانواده او، هاشمی تا ۴۸ ساعت نتوانسته وضعیت خود را به خانواده‌اش اطلاع دهد. به گفته او، در زندان حجاب وی به اجبار برداشته شده و غذای حلال نیز در اختیار وی قرار نگرفته است.

پلیس فدرال و وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکنون از اظهار نظر در مورد این پرونده خودداری کرده بودند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.