محمود احمدی نژاد در سیاست ورزی مرز نمی شناسد، یک روز چپ چپ است و فردا با تغییر وزش باد راست راست می شود. زمانی طرفدار آیت الله کاشانی و منتقد مصدق و ملی گراها بود و روز سی دی در حمایت از بازرگان و ملی گرایی توئیت داد.

ناصر ایمانی در واکنش به این توئیت احمدی نژاد گفت: او هر جا ببیند نظام جمهوری اسلامی با موضوعی زاویه یا با مسئله ای مخالفت دارد، هیچ ابایی به خود را نمی دهد که دقیقا در حمایت از همان موضوع اتخاذ موضع می کند، حتی اگر این موضع  ۱۸۰ درجه مغایر موضع گذشته اش باشد. در واقع با این کار ویراژ سیاسی می دهد.

وی احمدی نژاد را از جمله کسانی خواند که متناسب با شرایط و اوضاع تغییر موضع سیاسی می دهند، افزود: بالاخره بخشی از رأی هم، خودش بخشی از رأی است. بارها مشاهده کردیم نسبت به یکسری از مردم که مشکل معیشتی دارند یا به لحاظ اقتصادی با دولت آقای روحانی مخالف هستند، آقای احمدی نژاد یک رویکرد سیاسی را دنبال می کند، در عوض برای بخشی از جریان روشنفکری کشور نیز یک طور دیگر حرف می زند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی یادآور شد: در واقع احمدی نژاد برای هر بخش از جامعه طوری صحبت می کند که بتواند آرای آنها را به سمت خود بکشد، در حالیکه نتیجه اتخاذ این مواضع مختلف این می شود که مردم می گویند «احمدی نژاد می خواهد از شرایط سوءاستفاده کند» بنابراین میزان اعتمادعمومی به او نیز کاهش می یابد.

وی ادامه داد: احمدی نژاد اشتباه کرد که این توئیت را نشر داد چون جریان روشنفکری و ملی گرای کشور هرگز به آقای احمدی نژاد نزدیک نخواهد شد و او اگر می خواست آن جریان را به نوعی استمالت کند مطمئنا ره به جایی نخواهد برد.

ایمانی یادآور شد: البته این رویکردها و چرخش های سیاسی اتفاق جدیدی نیست، به غیر از احمدی نژاد جریان های سیاسی بزرگ کشور همچون جریان چپ مذهبی هستند که از این نوع مواضع داشتند. همه می دانند آنها در دهه اول انقلاب چه مشی سیاسی داشتند و حالا چه رویه ای را دنبال می کنند. یعنی اگر کسی بخواهد به آقای احمدی نژاد انتقاد کند حتما جریان چپ مذهبی و اصلاح طلبان نمی توانند در جایگاه منتقد قرار بگیرند چون آنها خودشان به مسئله چرخش سیاسی بیشتر مبتلا هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.