احمد کریمی اصفهانی درباره ضرورت حفظ انسجام ملی و دوری از تنش‌های سیاسی در شرایط فعلی کشور گفت: عامل بخش عمده مشکلات و شرایط فعلی خودمان هستیم، بدعهدی‌ها و مشکلاتی که آمریکا ایجاد کرده است قابل پیش‌بینی بود ولی ما متاسفانه در داخل به جای اینکه تحریم‌های آنها را را خنثی کنیم، خودمان یکی پس از دیگری تحریم‌ها را ایجاد می‌کنیم. تحریم‌ها ۱۰ تا ۲۰ درصد بر کشور ما اثر داشته است،  ما درون کشور اگر آن ۸۰ درصد خودتحریمی را برطرف کنیم و مشکلات اقتصادی را بتوانیم یکی پس از دیگری رفع کنیم، تحریم‌ها اثر کمتری بر ما خواهد داشت.

این فعال سیاسی اصولگرا گفت: ما نه بحران ارزی و نه بحران اقتصادی داریم بلکه بحران مدیریتی داریم که خوب مدیریت نمی‌شود. وعده و وعیدهایی را دادند و گفتند ما دلار را ۴ هزار و ۲۰۰ تومان عرضه می‌کنیم و این قبل از آن صورت گرفت که بررسی‌های لازم و کار کارشناسی انجام دهند. این که ما فکر کنیم مردم کوچه و بازار بی اطلاع هستند البته از بی‌اطلاعی‌های ماست.

اهم اظهارات کریمی اصفهانی به شرح زیر است:

*در اقتصاد اکثرا مساله به وجود می‌آوریم. موانعی که بر سر تولید داریم یکی از خودتحریمی‌ها است و درباره صادرات ما یکباره گفتیم که صادرکنندگان باید تعهد بدهند در صورتی که صادرات اشتغال است. نوع این خودتحریمی‌ها یکی یا دوتا نیست، در تامین اجتماعی و بیمه و مالیات و تسهیلات بانکی از این دسته خودتحریمی‌ها وجود دارد. ناپایداری که هرروز در رابطه با قوانین اقتصادی داریم باید مورد توجه ما باشد و یکی پس از دیگری آن‌ها را رفع کنیم.

* وقتی در مملکتی اختلافات و کشمکش‌ها بین سیاستمداران و جناح‌های مختلف انجام شود به طور طبیعی به آنچه که مسیر اصلی و صلاح ما است نمی‌رسیم به دلیل اینکه در دوره‌ای انجام می‌شود که هرکس منافع جناحی خودش برایش مطرح است.

*{درباره گفت‌وگوی ملی}: به گفت‌وگو نیست عمل مهم است. ما بیش از آنچه که صحبت می‌کنیم باید اعتقاد داشته باشیم و عمل کنیم و این بزرگترین آفتی است که برای کشور ما وجود دارد و ما همه باید بدانیم که یک دشمن مشترک داریم و از اول انقلاب هم بوده و الان ۴۰ سال است این دشمنی ادامه دارد. زمان این حرف‌ها گذشت که بگوییم در مجموعه خودمان ولو اشتباه و غلط تا آنجا که می‌توان باید استقامت کرد و این طبیعی است که نظام را نمی توان به این شکل اداره کرد. همه ما باید برای حفظ اقتدار نظام و تامین حداقل معیشت برای مردم و شکوفایی اقتصادی و افزایش صادرات تلاش کنیم که همه بتوانیم بیکاری مملکت که یکی از معضلات است را حل کنیم. با اینکه ما به مردم یارانه دهیم مشکلی حل نخواهد شد. این پرداخت یارانه‌ها خیانتی بود که دولت نهم و دهم انجام داد که داغ آن خیانت بر پیشانی ایران مانده است.

*هرکس که بیشتر کار می‌کرد باید یارانه می‌گرفت، نباید به همه یارانه پرداخت می‌شد و بعد هم گفتیم که به ضعفا رسیدگی کرده‌ایم و برای اینکه رای جمع کنیم یک چنین خیانت بزرگی را به جامعه دامن زدیم این‌ها چیزهایی است که ما انجام دادیم، این‌ها را که آمریکا و غرب انجام نداده‌اند. من روز اول هم راجع به یارانه‌ها گفتم این آقا خیانتی کرده که امروز هم در پی فرصت است. قبل از اینکه فرصت‌ها از دستمان برود باید کار کنیم. الان در مقابل ما آمریکا صف‌بندی کرده است.

* من اعتقاد براین دارم که هر دولتی از خوب تا بد گرفته دولت نظام جمهوری اسلامی است همه آحاد ملت و جناح‌ها اگر به اعتلای نظام فکر می‌کنند باید حداکثر کمک خودشان را به آن دولت کنند و دولت هم باید گوش شنوایی داشته باشد و حرف‌های مردم را گوش کند و این به این معنی نیست که هرکس چوب لای چرخ نظام بگذارد. دولتی که چوب لای چرخش برود دیگر نمی‌تواند در دنیا حرکت کند، ممکن است آقای روحانی صد در صد مقابل جناح ما باشد ولی عنوان یک عضو ملت و به عنوان اینکه ما مسلمان هستیم نهایت کمک خودمان را باید برای موفقیت او انجام دهیم. اگر موفق شد منافعش را همه ملت خواهند برد و اگر موفق نشد به عنوان کارنامه‌ای برای دولت‌های آینده که بتوانند از این تجارب عبرت بگیرند و کارها را پیش ببرند باید استفاده شود.

* اینکه گروه‌ها علیه هم باشند کار غلطی است. تا قبل از اینکه دولتی انتخاب شود ما همه حرف‌هایمان را می‌زنیم و دعواهایمان را می‌کنیم اما بعد از انتخابات به عنوان ارزش موظف هستیم که نهایت همکاری‌مان را با آن دولت داشته باشیم که به موفقیت برسد. اینکه فردا دولتی شکست بخورد و جناح مقابل بخواهد خوشحال شود که این دولت چون در مقابل جناح من بوده شکست خورده کاری اشتباه است، این یعنی شکست ما. کشور ما هرچقدر که سربلند شود همه سربلند خواهیم شد و هر مقدار پایین بیاید همه ما سرشکسته خواهیم شد. این چه کاری است که انجام می‌دهیم و اسم‌مان را هم مسلمان می‌گذاریم؟ همه ما باید برای اعتلا و سربلندی نظام اختلاف‌ها را کنار بگذاریم و آن کسانی که توانایی بالا دارند کار کنند و نظام را بالا ببرند.

* کسی که تا دیروز همه خیانت‌ها را در دولت نهم و دهم انجام می‌دهد و خودش مقابل رهبری می‌ایستد و همه سدها را در برابر علما ایجاد می‌کند و به توهین کردن روی می‌آورد و امروز رنگ عوض می‌کند و به عنوان مدافع ولایت جلو می‌آید، فکر می‌کند که ملت ما حافظه تاریخی خوبی ندارد در صورتی که ملت ما آنها را می‌شناسند.

* رسانه‌ها باید آگاهی‌هایی را به مردم بدهند کسی که تا دیروز همه خیانت‌ها را کرده و در برابر ولایت و مرجعیت و علما ایستاده و این کارها را کرده و اگر این‌ها را کنار هم بگذارید مردم مقایسه می‌کنند که چه شده است. تا دیروز این آقا کنار آقای مشایی و بقایی می‌ایستاد و می‌گفت من حاضرم برای این دو جان بدهم و امروز که این دو همه خیانت‌هایشان ثابت شده رهایشان کرده و رفته است. این بخاطر این است که رسانه‌ها به وظایفشان عمل نمی‌کنند.الان من یقین دارم که ایشان دیگر جایی در نظام ندارد که پستی بگیرد اما حداقل این است که می‌تواند در ایران اختلاف ایجاد کند و می‌تواند شکافی در بین مسئولان به وجود آورد و می‌تواند آن نقش خودش را مثل آمریکا و غرب ایجاد کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.