این حمله دومین حمله انتحاری داعش علیه نیروهای آمریکایی در کمتر از یک هفته محسوب می‌شود چرا که این گروه چهارشنبه گذشته نیز حمله مشابهی را در شهر منبج علیه نیروهای آمریکایی و نیروهای هم‌پیمان آنها انجام داد که چهار کشته در بین نیروهای آمریکایی به جای گذاشت.

این حملات یک ماه بعد از اعلام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای خروج کامل نیروهایش از سوریه انجام گرفتند در حالی که او مدعی است، آمریکا هدفش یعنی شکست داعش را محقق کرده اما به نظر می‌رسد داعش هنوز هم قدرت انجام اقدامات تروریستی را دارد و اظهارات ترامپ چندان درست نبوده‌اند این در حالی است که بسیاری از مقامات آمریکایی با خروج از سوریه مخالفت کردند حتی جیمز ماتیس وزیر دفاع از سمت خود استعفا کرد.

داعش در بیانیه‌ای که شب گذشته در شبکه‌های گروه‌های افراطی در تلگرام منتشر کرد نیروهای آمریکایی و هم‌پیمانان‌شان را تهدید کرد که از ترس و وحشت از این گروه موهای‌ سرشان سفید خواهد شد.

داعش تاکید کرده است، آنچه در حسکه و منبج برای آنها اتفاق افتاده اول کار بوده است.

روز دوشنبه یک عامل انتحاری خود را در داخل خودروی بمب‌گذاری شده که کاروان نیروهای آمریکایی را به همراه نیروهای کرد سوریه در جنوب حسکه در هنگام عبورشان از منطقه الشدادی هدف گرفت،‌ منفجر کرد. این انفجار پنج کشته در بین نیروهای دموکراتیک سوریه برجای گذاشت در حالی که باعث زخمی شدن دو نیروی آمریکایی شد.

ائتلاف ضد داعش با اذعان به حمله انجام شده علیه کاروان مشترک نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای آمریکایی مدعی شد، این انفجار تلفاتی در بین نیروهای آمریکایی نداشته است.

این در حالی است که حمله مشابه دیگری روز چهارشنبه علیه نیروهای آمریکایی در منبج در شمال سوریه انجام شد که ۱۹ کشته برجای گذاشت که چهار تن آنها آمریکایی، ۱۰ تن غیرنظامی و پنج تن دیگر نیروهای دموکراتیک سوریه بودند.

به رغم خسارت‌های میدانی گسترده داعش طی دو سال اخیر اما همچنان قادر به انجام حملات در مناطق مختلف است.

در حال حاضر این گروه در بادیه سوریه امتداد یافته از مرکز سوریه تا مرزهای عراق حضور دارد و در مناطقی هم که از آنجا بیرون رانده شده گروه‌های زیرزمینی دارد که اقدام به کار گذاشتن بمب‌ها یا انجام حملات انتحاری علیه مواضع نظامی و غیرنظامی می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.