اسحاق جهانگیری قرار است با حضور در شهرستان جیرفت، طرح گازرسانی به جنوب استان کرمان را مورد بهره برداری قرار دهد.

معاون اول رییس جمهور همچنین ضمن بهره برداری از کارخانه گندله سازی ایرانیان میدکو، و مجتمع فولادسازی سیرجان ایرانیان، کارخانه گندله سازی سیرجان را نیز به طور همزمان در شهرستان بردسیر افتتاح خواهد کرد.

گفتنی است ظرفیت تولید سالانه دو طرح گندله سازی ۵ میلیون تن و ظرفیت تولید مجتمع فولادسازی سیرجان ایرانیان یک میلیون تن در سال خواهد بود.

شرکت و سخنرانی در جلسه مجمع ملی سازمان های مردم نهاد جوانان سراسر کشور از دیگر برنامه های دکتر جهانگیری در این سفر دو روزه خواهد بود.

وزیر نفت در این سفر معاون اول رییس جمهور را همراهی می کند.

معاون اول رییس جمهور در بدو ورود به فرودگاه جیرفت در گفتگو با خبرنگاران ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار داشت: در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و این موضوع از حساسیت خاصی برخوردار است چرا که آمریکایی ها از مدت ها قبل بر این موضوع تاکید کرده اند که ملت ایران نمی تواند جشن چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را برگزار کند.

وی با بیان اینکه با وجود همه دشواری ها، بخش زیادی از مشکلات را پشت سر گذاشته ایم تصریح کرد: امروز کشور در موقعیت بسیار مناسبی است و توسعه کشور شتاب خوبی دارد البته تنگناها و محدودیت هایی نیز وجود دارد و امیدوارم بتوانیم جشن های انقلاب را به خوبی برگزار کنیم و مردم حضور خوبی در این جشن ها داشته باشند.

 جهانگیری استان کرمان را از استان های مهم و رو به توسعه کشور برشمرد و افزود: استان کرمان از ظرفیت های فراوانی برای توسعه بخصوص در بخش صنایع معدنی و معدن برخوردار است و این استان یکی از قطب های معدنی کشور است و یکی از برنامه های این سفر نیز افتتاح چند طرح مهم در زمینه معدن و صنایع معدنی خواهد بود که حجم سرمایه گذاری بسیار بالایی دارد و می تواند تحول خوبی در توسعه استان ایجاد کند.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به اینکه شهرستان های کهنوج، جیرفت، عنبرآباد، قلعه گنج و دیگر شهرستان هایی که در جنوب استان قرار دارند با نارسایی ها و محدودیت های بیشتری روبرو هستند، خاطر نشان کرد: در هفته های اخیر مسئولین متعددی از دولت به منطقه اعزام شده اند تا برنامه های خوبی برای توسعه جنوب استان تهیه کنند.

وی با تاکید بر اینکه برنامه های مهمی برای توسعه جنوب استان در همه بخش های زیرساختی استان کرمان پیش بینی شده است، گفت: امروز گازرسانی به شهرها و روستاهای جنوب استان از شهرستان جیرفت آغاز می شود و امیدواریم این زیرساخت ها بتواند به توسعه استان کمک کند.

جهانگیری با اشاره به ظرفیت های استان کرمان در بخش کشاورزی، یکی از محدودیت های این استان را کمبود منابع آب دانست و گفت: باید از ظرفیت های موجود استفاده مطلوب کنیم و در زمینه انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به این منطقه کارهای بیشتری انجام دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.