دفتر ائتلاف آمریکا مستقر در بغداد حمله امروز دوشنبه خودروی انفجاری به کاروان نظامی واشنگتن در «حسکه» سوریه را تایید کرد اما مدعی شد که این حمله از آمریکایی‌ها تلفاتی نگرفته است.

طبق گزارش‌ها، انفجار خودروی انتحاری در جنوب استان حسکه در مسیر کاروان نظامی نیروهای آمریکایی و کُردهای سوریه، امروز دوشنبه چندین کشته و زخمی در پی داشت.

به گفته دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان این کشور، در این انفجار ۸ نیروی کُرد کشته و دو نظامی آمریکایی نیز زخمی شده‌اند. نیروهای کُرد در حال اسکورت نظامیان آمریکایی در جاده حسکه به رقه بودند که یک خودروی حامل مواد منفجره به کاروان نظامیان نزدیک و سپس منفجر شد.

دفتر ائتلاف به رهبری آمریکا برای آنچه که ائتلاف «مقابله با داعش» خوانده می‌شود، به این خبر واکنش نشان داد و در توئیتر نوشت: «ما تایید می‌کنیم که امروز یک حمله با خودروی انفجاری به کاروان مشترک آمریکا و نیروی شریک (آمریکا) در سوریه انجام شد».

دفتر این ائتلاف که در بغداد واقع است، افزود: «(این حمله) از آمریکایی‌ها هیچ تلفاتی نگرفت. ما به بررسی اوضاع و اطلاع‌رسانی درباره آن به نحو مقتضی ادامه خواهیم داد».

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.