در حساسترین دیدار مرحله یک هشتم نهایی جام ملت های آسیا، تیم های مدعی ژاپن و عربستان به مصاف هم رفتند که ژاپن به عنوان پرافتخارترین تیم این رویداد با کسب برتری یک بر صفر به دور بعدی رسید.

این دیدار با قضاوت «روشن ایرماتوف» داور نامدار ازبکستانی و در شهر «شارجه» برگزار شد.

هرچند عربستان در دقایق نخست، بازی برابری را به نمایش گذاشت، اما در ادامه بازیکنان ژاپن بر میدان حاکم شدند و در دقیقه ۲۰ « تاکهیرو تومی‌یاسو» با ضربه سر، گل نخست این دیدار را به ثمر رساند.

ژاپن در ادامه نیز شرایط خوبی داشت، اما در دقیقه ۳۵ بازیکنان عربستان در حرکتی هماهنگ در آستانه گل تساوی قرار گرفتند که ضربه «یاسر الشهرانی» با بدشانسی از کنار دروازه بیرون رفت.

در آغاز نیمه دوم، عربستانی ها که در آستانه وداع از هفدهمین دوره جام ملت های قرار داشتند با سرعت بیشتری توپ را در میدان به گردش در آورده تا شاید به گل تساوی دست یابند.

شاگردان «پیتزی» در تیم عربستان با طراحی حملات از جناحین و ارسال های بلند به دنبال رسیدن به گل بودند که خط دفاع ژاپن با تمرکز بالا اجازه هنرنمایی به حریف را نداد.

در نهایت این دیدار با پیروزی ژاپن به اتمام رسید تا سامورایی ها راهی مرحله بعدی شوند و عربستان نیز ناکامی دیگری را به کارنامه خود اضافه کند.

با این اوصاف تیم ملی ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف ویتنام می رود.

پیش از این، تیم های ایران، ویتنام و چین با برتری مقابل حریفان به یک چهارم نهایی رسیدند.

در سایر دیدارهای امروز و از ساعت ۱۷:۳۰ دقیقه، استرالیا با ازبکستان رو به رو می شود و از ساعت ۲۰:۳۰ دقیقه، امارات میزبان این مسابقات با قرقیزستان دیدار می کند.

**ترکیب ژاپن:

شوئیچی گوندا، واتارو اندو، مایا یوشیدا، هیروکی ساکای، یوتو ناگاتومو، تاکهیرو تومی‌یاسو، گاکو شیباساکی، یوشینوری موتو، گنکی هاراگوچی، ریتسو دوآن (شیوتانی) و تاکومی مینامینو(یونا ایتو)

**ترکیب عربستان:

محمد العویس، محمد آل فتیل، علی هادی البلیهی، محمد البریک، یاسر الشهرانی، عبدالله عطیف(محمد السیاری)، عبدالعزیز البیشی(یحیی الشهری)، حسین المقهوی، هتان باهبری، سالم الدوسری و فهد المولد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.