فرهاد دژپسند در حاشیه مراسم تجلیل از وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان دستگاه برتر در خدمات رسانی به ایثارگران، در جمع خبرنگاران در خصوص ممنوع الخروجی رئیس سازمان خصوصی سازی ضمن اظهاربی اطلاعی گفت: بنده از این موضوع اطلاع نداشتم؛ اما طبق گفته همکاران، این مساله تکذیب شده است.

وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: فردا هیات واگذاری تشکیل می شود و در آن، جلسه استراتژی های جدید واگذاری را تعیین خواهیم کرد تا رویکردها ترقی یابند.

وی در خصوص لغو واگذاری ها گفت: واگذاری که از طریق کار کارشناسی صورت گرفته باشد، انجام می شود؛ اما به هر حال فردا سیاست های جدید واگذاری را اعلام می کنیم.

دژپسند در رابطه با جدا کردن دبیرخانه اجرایی سیاست های اصل ۴۴ از سازمان خصوصی سازی اظهار داشت: این مسئله بحث جدیدی نیست؛ طبیعتا یک نهاد ناظر نمی تواند وصل به دستگاه مجری باشد و چون در گذشته این اشتباه رخ داده بود، با بررسی که انجام دادیم، مجدد این دبیرخانه را از سازمان خصوصی سازی جدا کردیم.

۷.۵ میلیارد یورو به سامانه نیما برگردانده شد

وزیر اقتصاد در خصوص بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما گفت: طبق دستورالعملی که مصوب و ابلاغ شده به صادرکنندگانی که زیر یک میلیون یورو و صادرکنندگانی که بین یک تا سه میلیون یورو صادرات دارند، اجازه داده می شود که بدون عرضه به سامانه نیما، ارز را به چرخه اقتصاد برگردانند.

دژپسند افزود: تلقی این است که صادرکنندگان ارز را برمی گردانند، اما آنچه که تاکنون در سامانه نیما شاهد بودیم، بازگشت ۷.۵ میلیارد یورو ارز حاصل از صادرات است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.