سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح در گردهمایی مسئولین و مدیران عالی فرهنگی - اجتماعی نیروهای مسلح اظهار داشت: در قرون اخیر استکبار جهانی با تلاش بسیار گسترده ، مدیریت شده و هدفمند و با بهره گیری از تمام توانایی و ظرفیت ها مسیری را برای غلبه بر جهان درپیش گرفته بود که طی آن به اهداف و منافع خود دست یابد.

سرلشکر باقری با بیان اینکه ابر قدرتهای غرب و شرق اگرچه به ظاهر با یکدیگر در تقابل بودند، اما در تقسیم منابع  و منافع جهان همکاری داشتند ، گفت:  با پیروزی انقلاب اسلامی و شکل گیری نظامی متاثر از اسلام ناب محمدی (ص) که زیاده خواهی ابرقدرت ها را برنمی تابید ،نظام سلطه از انقلاب اسلامی دچار هراس و وحشت شد و با ایجاد جنگ تحمیلی و تطمیع صدام سعی در نابودی این نظام الهام بخش و استکبار ستیز داشت.

اهم سخنان سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری بدین شرح است: 

* برغم تلاش دشمنان برای زمین گیر کردن انقلاب اسلامی ، خواست و اراده الهی بر این بود که ملت ایران سربلند و پیروز از جنگ خارج شده و با عزت و اقتدار به مسیر خود ادامه دهند.

* دشمن همواره علیه ما توطئه و برنامه ریزی داشته و بیکار ننشسته است ،  دراین سالها در مقاطعی با تهدیدات نظامی جدی مواجه بودیم، اما بازدارندگی دفاعی کارآمد ایران اسلامی و هراس دشمن از تلفات ، خسارات و هزینه های سنگین سبب شد تا درگیری نظامی نداشته باشیم.

* امروز به یاری خداوند متعال با هدایت های مقام معظم رهبری(مد ظله العالی)، بصیرت مردم و به برکت خون شهدا و ایستادگی و مجاهدت های رزمندگان ، ملت ایران نسبت به عدم وقوع درگیری نظامی دشمنان اطمینان بیشتری دارند ؛ هر چند در چنین شرایطی نیز نیروهای مسلح کشورمان بر اساس آموزه ها و تجارب تاریخی، لحظه ای از ارتقای آمادگی‌های دفاعی برای مقابله با تهدیدها و تعرضات احتمالی دشمنان دریغ نکرده اند.

*دشمن با توسعه تهدیدات امنیتی، فرهنگی و تهدیدات نرم تلاش می کند تا با ایجاد فاصله بین مردم و نظام، از ایمان و اعتقاد ملت ایران نسبت به آرمان های انقلاب اسلامی بکاهد،  امروز دشمن از روشهای جدیدی تحت عنوان «جنگ شناختی» و «توسعه عملیات روانی» به دنبال پیشبرد اهداف شوم و پلید خود بوده و بکارگیری این شیوه در اشغال عراق توسط امریکایی ها به وضوح مشاهده شد.

*در جنگ ۳ هفته ای آمریکایی ها و سایر متجاوزین با عراق در سال ۱۳۸۳ ، در هفته اول عراقی‌ها به خوبی مقاومت کردند و متجاوزین نتوانستند جز به بیابان های غرب و جنوب بصره و رود فرات برسند، اما درهفته دوم با  عملیات روانی ، ایجاد رعب و وحشت و اجرای عملیات فریب توانستند ارتش بعث عراق  را از داخل تضعیف و تهی کنند و طی سه تا چهار روز وارد بغداد شدند؛ هر چند کار آمریکایی‌ها پایان نیافت و با مقاومت های صورت گرفته در نهایت مجبور به خروج از عراق شدند.

* دشمن با انجام نفوذ و تاثیرگذاری بر ذهن مدیران  و نیز ایجاد تغییر در برنامه ها و طرح های بخش های مختلف کشور در تلاش است تا مسیر و رویکرد انقلابی جامعه ما را تغییر دهد، آمریکایی ها برنامه ریزی هایی را علیه کشور ما دارند و عمدتا بخش های فرهنگی و اجتماعی را هدف قرار داده اند، هر چند در برخی موضوعات غیر فرهنگی هم تلاش دارند تا نظام اسلامی ما را دچار خدشه و آسیب کنند.

*القای ناکارآمدی نظام اسلامی را از خطوط عملیات روانی دشمنان در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی است،  آنها با  پمپاژ خبری و برنامه سازی و  بکارگیری راهبردهای مختلف تلاش می‌کند تا جمهوری اسلامی را  ناهماهنگ و مسئولان را  نسبت به مشکلات معیشتی مردم بی‌توجه جلوه دهند که این نیز جزو خطوط تبلیغاتی دشمن است؛  امروز پمپاژ ناامیدی به شدت از جانب دشمن انجام می پذیرد .

*ترغیب جوانان به مهاجرت از کشور ، تبلیغ توسعه فساد و عمیق تر شدن شکاف طبقاتی ، تبلیغ ضرورت کوتاه آمدن از آرمان‌های انقلاب اسلامی و سازش با استکبار جهانی و در نهایت ترساندن مردم از وقوع جنگ به دلیل ایستادگی نظام در برابر ابرقدرتها را از دیگر رئوس خطوط رسانه ای دشمن است.

*آمریکا در دوره فعلی حاکمیتی خود هزینه تمام این گونه اقدامات را در جهان به سمت صفر میل داد، اما بودجه این کار در وزارت خارجه آمریکا که حدود ۲۰۰ میلیون دلار بود ،برای سال ۲۰۱۹ به ۴۵۰ میلیون دلار افزایش پیدا کرد و این یکی از بودجه‌هایی است که برای کار بر روی ایران اختصاص دارد.

 

* توفیقات بسیار بزرگ امروز در منطقه به دست آمده است و سوریه و عراق از لوث وجود تروریست ها نجات پیدا کرده اند که اگر غفلت می‌کردیم امروز حاکمیت داعش در آنجا مستقر شده بود،اما برغم تمامی تلاشهای دشمنان امروز کشورهای ایجاد کننده تروریست ها برای باز کردن سفارتخانه در سوریه و عراق به صف شده اند.

* اگر امریکاییها ۷ هزار میلیارد دلار در سوریه و عراق هزینه کردند و هیچ دستاوردی  به دست نیاوردند، میزان هزینه کرد ما ، بسیار اندک و ناچیز بود و همت، جهاد، تلاش، فکر، مدیریت و هدایت این نتایج و دستاوردهای مهم و راهبردی را رقم زد.

*برغم تلاشهای گسترده امپراتوری رسانه ای  سلطه و صهیونیسم، انتظار است رسانه ها و سایت های داخلی با هوشیاری به وظایف خود عمل کرده و سناریوهای دشمنان در القای یأس و ناامیدی در جامعه و شکستن وحدت ملی را خنثی سازند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.