به گزارش روز یکشنبه شبکه تلویزیونی سی ان ان، وی ترک مسند رئیس جمهوری از سوی ترامپ را به نفع منافع آمریکا در خارج از کشور ندانست و در عین حال تصریح کرد: ترامپ با اینکه مدعی است بزرگترین مذاکره کننده در جهان است، مذاکره نمی کند.

وی همچنین از تصمیم اخیر ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه انتقاد و به استعفای «جیمز متیس» وزیر دفاع سابق آمریکا اشاره کرد و ادامه داد، اکنون، زمانی برای شرمساری است.

کری از «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز به دلیل سخنان انتقادآمیزش از سیاست های دوره «باراک اوباما» سلف ترامپ انتقاد کرد.

پمپئو پیشتر در ماه جاری در جریان سفر به قاهره گفت که دوره شرمندگی آمریکا به سر آمده است.

کری در واکنش به این سخنان، نحوه رفتار ترامپ با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه را بشدت مورد نکوهش قرار داد و گفت: وقتی رئیس جمهوری آمریکا تسلیم رئیس جمهوری روسیه می شود و نقطه نظرات وی در مورد افغانستان را می پذیرد، وقتی که وی (ترامپ) می ایستد و با خفت تسلیم می شود و می گوید؛ به پوتین اعتقاد دارم، نه جامعه اطلاعاتی خودم. این، زمان شرمساری است.

کری در مورد احتمال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا گفت هیچ گزینه ای را از روی میز حذف نکرده ام.

وی به تعداد دمکرات هایی که برای نامزدی در انتخابات اعلام آمادگی کرده اند، اشاره کرد و افزود: مساله حائز اهمیت این است که بعنوان یک کشور، به کجا باید برویم؟ ما کارهای خوبی را که آمریکا باید انجام دهد، انجام نمی دهیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.