به گزارش نشریه هیل نوشت، وی گفت: باید رییس جمهوری و اعضای کنگره تا زمان بیرون آمدن دود سفید (به نشانه دستیابی به توافق) اجازه ترک این اتاق را نداشته باشند.

زلدین تاکید کرد که باید پرداخت حقوق نمایندگان در مدت زمان تعطیلی دولت آمریکا متوقف گردد تا زمینه ی آغاز مذاکرات برای بازگشایی دولت، فراهم شود.

وی با اعلام اینکه در چنین شرایطی، توافق ظرف ۴۵ دقیقه قابل حصول است، یادآور شد که باید مذاکره انجام شود و مصالحه روی دهد.

زلدین با کارمندان فدرال که در مدت زمان تعطیلی دولت از دریافت دستمزد محروم شده اند، ابراز همدردی کرد.

حدود ۸۰۰ هزار کارمند فدرال از زمان آغاز تعطیلی بخش هایی از دولت در ۲۲ دسامبر ۲۰۱۸ (اول دی ماه) یا به طور موقت از کار بیکار شده اند و یا بدون دریافت حقوق مشغول به کار هستند.

کاخ سفید و دمکرات های کنگره در مذاکرات برای پایان دادن به تعطیلی دولت که روز یکشنبه وارد سی و امین روز خود شد، به بن بست رسیده اند.

دونالد ترامپ خواستار اختصاص بودجه پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلاری برای احداث دیوار در مرز آمریکا با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران به ایالات متحده است.

درخواست ترامپ برای تخصیص این مبلغ، مناقشه ای را با کنگره رقم زده، امری که به تعطیلی دولت آمریکا منجر شده است.

در همین حال، کاروان جدیدی از مهاجران هندوراسی به امید رساندن خود به آمریکا، از مرز گواتمالا عبور و وارد این کشور شده اند.

جلوی تردد کاروان ها به واسطه سیاست های ترامپ در سال گذشته میلادی گرفته شد و بسیاری از مهاجران مجبور به بازگشت به زادگاهشان در آمریکای مرکزی یا اقامت در مکزیک شدند.

با این حال، به رغم لفاظی های مهاجرتی ترامپ، تعدادی از مهاجران تلاش کردند تا به طور غیرقانونی وارد خاک آمریکا شوند.

در سال های اخیر، کاروان مهاجران به منظور جلب توجهات به حقوق مهاجران، تشکیل شده، اما از شمار کم تعدادتری برخوردار بوده است.

رئیس جمهوری آمریکا در آستانه انتخابات میان دوره ای کنگره که به تازگی برگزار شد، همواره به کاروان مهاجران اشاره داشت و هشدار داد که این افراد، خطری برای امنیت ملی ایالات متحده هستند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.