رویترز نوشت، دولت آمریکا روز شنبه هفته جاری تعطیل شد و هیچ نشانی از تلاش برای بازگشایی نهادهای دولتی تعطیل شده دیده نمی شود.

در همین حال، ترامپ که به مناسبت تعطیلات کریسمس از طریق ویدئو کنفرانس خطاب به نیروهای آمریکایی مستقر در کشورهای دیگر سخن می گفت، اعلام کرد: نمی توانم به شما بگویم قرار است دولت چه زمانی فعال شود.

وی افزود: اما می توانم بگویم که قرار نیست دولت تا زمان برخوردار شدن ما از یک دیوار، یک حصار یا هرچه آنها دوست دارند بنامند، از تعطیلی درآید. من آن (دیوار) را هرچه آنها بخواهند، می نامم، اما در اصل یک چیز است؛ مانعی است که از ورود انسانها و مواد مخدر به کشور جلوگیری می کند.

رئیس جمهوری آمریکا یادآور شد که در صورت تحقق نیافتن خواسته اش در زمینه تامین بودجه احداث دیوار، بخش های تعطیل شده دولت نیز به کار باز نمی گردند.

براساس این گزارش، موعد تامین بودجه یک چهارم از بخش های فدرال شامل اداره امنیت داخلی، وزارت دادگستری و وزارت کشاورزی آمریکا نیمه شب جمعه به سر آمد.

در صورتی که بن بست موجود در دستیابی به توافقی بین دولت ترامپ و دمکرات ها برای تامین هزینه احداث دیوار مرزی شکسته نشود، تعطیلی دولت به سال جدید میلادی کشیده می شود.

احداث دیوار مرزی، یکی از وعده های ترامپ بود که در جریان کارزار انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا بارها تکرار شد، اما دمکرات ها شدیدا با آن مخالفت کرده اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.