محمد شریعتمداری در حاشیه  نشست شورای عالی حفاظت فنی درباره اجرای مصوبه امروز شورا در خصوص آتش نشانان اظهار کرد: به محض ابلاغ، مصوبه در سراسر کشور قابل اجرا خواهد بود.

وی گفت: کلیه مشاغل عملیاتی آتش نشانی در کشور با مصوبه امروز مشمول نشاغل سخت و زیان اور شدند و لیست مشاغل عملیاتی را به همه استانها ابلاغ خواهیم کرد و تامین اجتماعی هم در دستور کار قرار می دهد تا همه از آن بهره مند شوند.

وزیر کار ادامه داد: یکسری مشاغل هم از مصادیق آتش نشانی هستند که بر اساس موقعیت جغرافیایی باید در کمیته‌های استانی بررسی شوند تا به پیوست مصوبه امروز عناوین شغلی آنها را پس از احصا ابلاغ کنیم.

شریعتمداری درباره بسته حمایتی کارگران فاقد بیمه گفت: این عده در صورتی که دارای دریافتی زیر سه میلیون تومان باشند باید تقاضایشان را به مراجع حمایتی اعلام کنند و اگر مایل بودند تحت پوشش سازمان بهزیستی یا کمیته امداد قرار بگیرند تا از بسته حمایت غذایی بهره مند شوند.

وی افزود: بر اساس مصوبات قانونی سازمان برنامه و بودجه گروه‌های مختلفی مشمول دریافت سبد حمایتی یا کمک هزینه جبرانی و معیشتی دولت بودند که از مزایای نوبت اول بهره‌مند شدند و در این مرحله ۱۴۵ میلیارد تومان اعتبار توسط سازمان برنامه و بودجه در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفت که ۶.۵ میلیون کارگر و شاغلان بخش خصوصی مشمول قانون کار را شامل شد.

به گفته وزیر کار، قالیبافان، زنبورداران و کارگران فصلی و ساختمانی نیز جزو بیمه شدگان تامین اجتماعی و مشمولان دریافت بسته حمایتی هستند.

 شریعتمداری در پاسخ به سوال ایسنا درباره افزایش حق مسکن کارگران اظهار کرد: چند جلسه درباره حق مسکن در شورای عالی کار برگزار شده ولی هنوز به تصمیم نهایی نرسیدیم طبعا به محض آن که حق مسکن کارگران نهایی شد باید در هیات وزیران به تصویب برسد.

به گفته وی، موضوع حق مسکن کارگران هرچندسال یکبار تغییر می‌یابد و توسط هیات وزیران به تصویب می رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.