محمد شریعتمداری در حاشیه مراسم دیدار با روسای کانون‌های بازنشستگی آموزش و پرورش در پاسخ به پرسشی درباره آخرین وضعیت توزیع بسته‌های حمایتی برای کارگران و بویژه کارگران فصلی گفت: مددجویان کمیته امداد و بهزیستی و همه مددجویان پشت نوبتی از این امکان بهره‌مند شدند. سپس بازنشستگان تامین اجتماعی برخوردار شدند.

وی افزود: در مرحله بعد تمامی بیمه‌گذارانی که حقوق و دستمزدشان در بخش‌های غیردولتی پرداخت می‌شود ولی تامین اجتماعی لیست بیمه‌شان را دراختیار دارد، تعلق می گیرد.

همپوشانی‌ها رفع و اطلاعات مشمولان بسته‌های حمایتی آماده است

به گفته شریعتمداری، در ابتدا شش میلیون و ۴۰۰هزار خانوار مشمول دریافت بسته‌ها می‌شدند که با همپوشانی‌ها، اطلاعات افراد آماده شده و

به محض دریافت منابع از خزانه دولت، نسبت به پرداخت این بخش اقدام می‌کنیم.

پرداخت بسته حمایتی به ایرانیان فاقد سوابق بیمه‌ای

بسته‌ها تا پایان سال به دست افراد می‌رسد

وزیر رفاه با اشاره به یک دسته از افراد که در هیچ صندوقی سابقه بیمه ندارند ولی مدعی‌اند درآمد ماهانه‌شان زیر سه میلیون تومان است گفت: پس از پرداخت بسته بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، این افراد از طریق بانک‌های اطلاعاتی موجود و مراجعه خود افراد به مراکز مختلف بهزیستی در برنامه پرداخت قرار می‌گیرند. کارگران ساختمانی، قالیبافان، کارگران واحدهای صنعتی از همین جمله‌اند. بسته‌ها تا آخر سال انشاله به دست افراد می‌رسد.

پرداخت مرحله دوم بسته‌های مددجویان به شرط تامین منابع

وی درباره تعداد نوبت‌های واریزی بسته حمایتی برای مددجویان نهادهای حمایتی افزود: نوبت اول پرداخت شده و دستور رئیس جمهور برای پرداخت نوبت دوم ابلاغ شده اما باید منابع تامین شود.

شریعتمداری در پاسخ به پرسشی درباره پرونده نفتکش سانچی نیز گفت: حادثه سانچی یک موضوع بین المللی است و در حال رسیدگی است.

توضیحات شریعتمداری درخصوص حذف یارانه ۶ میلیون ایرانی

وزیر رفاه درباره حذف شش میلیون نفر از یارانه بگیران در لایحه بودجه۹۸ نیز اظهار کرد: ستاد هدفمندی یارانه‌ها زیرمجموعه سازمان برنامه و بودجه است.در لایحه دولت این پیشنهاد مطرح شده و در آن آمده است که شناسایی افراد برخوردار به استانداران و نمایندگان عالی دولت محول شود که با هماهنگی وزارت رفاه دستورالعملی اتنظیم شود و اگر در مجلس مصوب شود، منابع حاصل از آن صرف رفع چهره‌های خشن آسیب های اجتماعی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.