«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز شنبه از تصمیم خود برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه دفاع کرد.

این اظهارات رئیس جمهور آمریکا در حالی است که چند روز پیش در انفجاری در شهر منبج سوریه ۴ نظامی آمریکایی کشته شدند.

وی که در جمع خبرنگاران و در زمان ترک کاخ سفید صحبت می‌کرد، گفت: ما داعش را برای چه کسانی می‌کشیم؟ شما می‌دانید که بدترین دشمن روسیه، ایران و سوریه، داعش است. ما در حال کشتن داعش برای کسانی هستیم که ضرورتا همراه ما نیستند. بگذارید آن را به همین ترتیب قرار دهیم. ما به سوریه رفتیم و طی این دو سال قلمروی خلیفه را تا حدود ۹۹ درصد کاهش دادیم.

ترامپ در ماه دسامبر اعلام کرد که قصد دارد نیروهای آمریکایی در سوریه را که تقریبا ۲ هزار نفر هستند خارج کند اقدامی که با مخالفت سناتورهای آمریکایی و برخی کشورهای منطقه مواجه شد.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه با تاکید بر بازگرداندن نیروهای آمریکایی به خانه، افزود: سوریه در آشفتگی بود. ما برای اسد منفعت بزرگی انجام دادیم.

وی که در مسیر رفتن به پایگاه هوایی دووِر در دلاور بود تا با خانواده ۴ نظامی آمریکایی کشته شده در سوریه دیدار کند، گفت: صحبت کردن با این خانواده‌ها سخت‌ترین چیزی است که من باید به عنوان رئیس جمهور انجام دهم. شما باید از خود بپرسید، ما در حال کشتن داعش برای روسیه، برای ایران، برای سوریه، برای عراق و برای بسیاری جاهای دیگر هستیم. در برخی نقاط ما می‌خواهیم که مردم خود را به خانه بازگردانیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.