سرهنگ علیرضا راقی با اعلام خبر بازداشت سارقان مأمورنما درباره جزئیات این خبر اظهار کرد: عصر روز پنجشنبه گذشته (۲۷ دی ۹۷) مأموران پلیس مترو مستقر در ایستگاه میدان ولیعصر(عج) به دو مرد که در حال پرسه‌زنی بودند، مشکوک شده و اقدام به کنترل آنها کردند.

فرمانده یگان انتظامی متروی پایتخت ادامه داد: دو مرد جوان در حال بازرسی بدنی یکی از مسافران مترو بودند که توجه مأموران به موضوع جلب شده و تحقیقات خود را از آن دو مرد مشکوک آغاز کردند.

وی تصریح کرد: دو مرد مدعی شدند که از مأموران انتظامی هستند و مسافر مترو را به ظن حمل موادمخدر مورد بازرسی قرار داده‌اند اما در مقابل درخواست پلیس مبنی بر ارائه کارت شناسایی و حکم مأموریت امتناع کرده و سعی کردند با جوسازی و تهدید مأموران انتظامی مترو، موضوع را منحرف کنند.

راقی خاطرنشان کرد: در نهایت مأموران هر دو مرد را به اتهام سوءاستفاده و جعل عنوان انتظامی بازداشت کرده و برای تحقیقات به کلانتری ۱۰۵ سنایی منتقل کردند.

وی ادامه داد: متهمان در کلانتری به اخاذی از شهروندان در ایستگاه‌های شلوغ مترو مانند میدان انقلاب و میدان ولیعصر (عج) و تحت عنوان مأموران قلابی اعتراف کردند.

فرمانده یگان انتظامی مترو از شهروندان خواست هنگام مواجهه با مأموران پلیس و دولتی، کارت شناسایی و حکم مأموریت تقاضا کنند و در صورت برخورد با موارد مشکوک، موضوع را با مرکز فوریتهای پلیسی (۱۱۰) و مرکز ۱۹۷ در میان بگذارند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.