رسانه‌های وابسته به ائتلاف سعودی و اماراتی از چند ساعت پیش ادعا کرده بودند فرمانده نیروی هوایی ارتش یمن (وبسته به دولت نجات ملی) را ترور کرده‌اند که کمیته شورای عالی انقلاب یمن این ادعاها را تکذیب کرده است. 

این رسانه‌ها از جمله شبکه اسکای نیوز عربی پنجشنبه (۲۷ دی) به نقل از منابعی در شهر صنعاء، پایتخت یمن مدعی شدند که سرلشکر «ابراهیم الشامی»، فرمانده نیروی هوایی یمن و مسئول اصلی عملیات‌های موشکی و پهپادی دولت نجات ملی «در شرایط مبهمی» کشته شده است.

این رسانه‌ها در ابتدا مدعی شدند که فرمانده یمنی در جریان تصفیه حساب‌ها بین رهبران و فرماندهان «انصارالله» یمن کشته شده است.

با این حال، رسانه‌های محور ائتلاف سعودی-اماراتی از ساعاتی پیش مدعی شدند که سرلشکر الشامی در یک عملیات اطلاعاتی مربوط به ائتلاف در شهر صنعاء ترور شده است.

منابع اسکای نیوز عربی مدعی شده‌اند که جسد الشامی به یکی از بیمارستان‌های این شهر منتقل شده است و اسم او در لیست افراد تحت تعقیب ائتلاف سعودی-اماراتی قرار داشته است.

کمیته شورای عالی سیاسی انقلاب یمن از زبان رئیس خود «عبدالعزیز بن حبتور» ضمن اعلام درگذشت سرلشکر الشامی ادعاهای ائتلاف سعودی و اماراتی درباره ترور ایشان را تکذیب کرد.

حبتور درگذشت الشامی را تسلیت گفت و اعلام کرد که «وفات ناگهانی» او ضایعه‌ای برای یمن و نیروی هوایی این کشور است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.