رسانه‌های کره جنوبی و آمریکا در گذشته به نقل از منابع ناشناس اعلام کرده بودند که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا و کیم یونگ چول در پایتخت آمریکا روز جمعه با یکدیگر دیدار می‌کنند. قرار است در این دیدار دو طرف درباره دومین اجلاس میان رهبران دو کشور گفت‌وگو کنند.

خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی اعلام کرد: کیم روز پنج‌شنبه وارد فرودگاه پکن شد و مورد استقبال سفیر کره شمالی در چین قرار گرفت. انتظار می‌رود وی عصر امروز راهی واشنگتن شود.

پامپئو در نظر دارد مذاکراتی را با همتای کره شمالی‌اش درباره دومین اجلاس برگزار کند.

کیم یونگ چول آخرین بار در ماه ژوئن در واشنگتن بود که در این سفر نامه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را به ترامپ داد و راه اجلاس تاریخی و بی‌سابقه میان رهبران دو کشور در سنگاپور را در دوازدهم ماه ژوئن باز کرد.

خبرگزاری سی ان ان به نقل از یک منبع مطلع از مذاکرات کره شمالی و آمریکا گفت: کیم یونگ چول حامل یک نامه جدید از سوی کیم جونگ اون برای ترامپ است.

نمایندگان کره جنوبی و چین امروز درباره شبه جزیره کره در سئول با یکدیگر دیدار می‌کنند. انتظار می‌رود نمایندگان دو کشور درباره راه‌های دستیابی به خلع کامل سلاح هسته‌ای و برقراری صلح در شبه جزیره کره و همچنین اجلاس دوم پیش روی رهبران آمریکا و کره شمالی گفت‌وگو کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.