آنطور که رسانه‌ها گزارش کرده‌اند یک مقام ارشد کره شمالی قرار است فردا با سفر به آمریکا، نامه‌ای را  به مقام‌های این کشور تحویل دهد.

 خبرگزاری «یونایتدپرس اینترنشنال»  غروب سه‌شنبه به نقل از شبکه خبری «جی‌تی‌بی‌سی» نوشت که «کیم یونگ چول» معاون حزب کارگران کره شمالی و مذاکره کننده اصلی این کشور با آمریکا، فردا با مقام‌های آمریکایی در واشنگتن دیدار می‌‌کند.

  یک مقام ارشد کره جنوبی در گفت‌وگو با شبکه خبری جی‌تی‌بی‌سی گفته که کیم یونگ چولحاوی نامه‌ای از سوی رهبر کره شمالی برای آمریکا خواهد بود.

 به نوشته یونایتدپرس، «چوی سان هی» دیپلمات ارشد کره شمالی و مسئول امور آمریکا در وزارتخانه این کشور نیز روز سه شنبه  حین عزیمت به  سوئد در حالی در  فرودگاه بین المللی پکن رویت شد که آمریکا و کره شمالی  اغلب   این کشور  را به عنوان مکان انجام گفت‌وگوهای غیررسمی برمی‌گزینند.

 یک دیپلمات کره جنوبی نیز که مایل به افشای نامش نبود، از طرح دولت آمریکا  جهت افزایش سقف واردات نفت کره شمالی خبر داد. این در حالی است کره شمالی بارها تحریم‌های آمریکا را محکوم کرده و گفته که اعمال تحریم‌ها مانع اجرای برنامه‌های خلع سلاح اتمی است.

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا به کره شمالی پیشنهاد داده که دیدار دومش با «کیم جونگ اون» رهبر این کشور اواسط فوریه (بهمن) در ویتنام برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.