احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: امروز (۲۷ دی ماه) با تقویت سامانه بارشی، گستره بارش‌ها علاوه بر نیمه غربی کشور، سواحل دریای خزر و به‌تدریج شرق، شمال شرق و مناطق جنوبی کشور را نیز فرا می‌گیرد و بارش‌ها به صورت برف و باران همراه با افت ۸ تا ۱۰ درجه‌ای دما در نیمه شمالی کشور به جز شمال شرق پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: روز جمعه( ۲۸ دی ماه) عمده فعالیت این سامانه محدود به شمال شرق کشور و سواحل دریای خزر و به صورت خفیف تر در شمال غرب و غرب کشور خواهد بود. بارندگی در غالب این مناطق به صورت برف با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه همچنین بخش‌هایی از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بارش باران همراه با وزش باد خواهند داشت و این سامانه سبب کاهش قابل ملاحظه دما -بین ۸ تا ۱۲ درجه- در شمال شرق و شرق کشور خواهد شد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی تصریح کرد: از روز شنبه ( ۲۹ دی) بارندگی در شرق سواحل دریای خزر، بخش‌های جنوبی دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی و نوار شمالی و شرق کشور به صورت بارش پراکنده برف همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود و هوای سرد در نیمه شمالی کشور تا اواسط هفته ماندگار خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه امروز غرب خلیج فارس و روز جمعه تنگه هرمز، مرکز و شرق خلیج فارس مواج و طوفانی است، گفت: همچنین اواخر امروز و طی فردا دریای خزر مواج پیش‌بینی می‌شود.

وی در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۸ دی ماه) نیمه ابری همراه با وزش باد، در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده و وزش باد شدید، با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و روز شنبه (۲۹ دی ماه) کمی ابری تا نیمه ابری، گاهی وزش باد با حداقل دمای منفی ۳ و در حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.