سیدکمال سجادی درباره فعالیت‌های جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: این جبهه از حدود ۱۸ حزب و تشکل سیاسی تشکیل شده است. قدیمی‌ترین این تشکل‌ها حزب موتلفه اسلامی با بیش از پنجاه سال سابقه است علاوه بر آن تشکل‌های جوان با سابقه کم هم در این جبهه حضور دارند.

وی با بیان اینکه جلسات جبهه پیروان به طور مدام برقرار است و برگزار می‌شود اظهار کرد: در این جلسات درباره مسائل سیاسی روز و مسائل داخلی و خارجی کشور بحث و بررسی‌هایی صورت می‌گیرد و احزاب نظر خود را اعمال می‌کنند و مصوباتی هم داریم. در این میان بعضا عکس‌العمل‌هایی در ارتباط با مسائل روز در قالب نامه یا مصاحبه از طریق آقای باهنر که رئیس جبهه هستند یا از طریق بنده که سخنگو هستم انجام می‌شود.

سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره رویکردهای انتخاباتی این جبهه برای سال آینده گفت:‌ هر یک از احزاب جبهه پیروان خط امام و رهبری برای خودشان ساز و کاری تعریف کرده‌اند اما رویکرد کلی جبهه به طرف هم‌گرایی و انسجام اصولگرایان است. ما در جمنا هم عضویت داریم و در اقشار ۲۲ گانه که تعریف کرده‌اند، ما هم جزو اقشار هستیم که با آن‌ها هم یک همکاری و تعامل داریم.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی، راهبرد و استراتژی ما این است تا اصولگرایانی که بعضا پراکنده هستند هرچه بیشتر در یک قالب و همگرایی مناسب قرار بگیرند تا بتوانند در شهرهای بزرگ فهرست مشترک داشته باشند.

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به این سوال که جمنا نیز طی سالیان گذشته این هدف را دنبال کرد اما چندان موفق نبود، اظهار کرد: این که جمنا موفق بود یا نبود بحثی طولانی است اما یک موفقیت نسبی داشت. جمنا یا ساختاری مشابه اگر بتواند اکثریت اصولگرایان را زیر چتر بزرگ اصولگرایان و تشکل‌های اصولگرایی را گرد هم بیاورد آنگاه آن ساختار موفق خواهد بود. در طول سال‌های انتخابات تجربه شده که وقتی انسجام و یکپارچگی باشد به توفیق نزدیک‌تر هستند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا جبهه پیروان قصد ندارد که خودش این نقش را ایفا کند؟ اظهار کرد: جبهه پیروان مناجی وحدت و انسجام اصولگرایان هست اما خودش را بخشی از اصولگرایان تعریف می‌کند، اگر چنین چتری وجود داشته باشد ما هم می‌توانیم هم تقویت‌کننده آن باشیم و هم در ذیل آن چتر قرار بگیریم و همکاری مناسبی داشته باشیم.

سجادی در پاسخ به این سوال که آیا با جمنا هم همکاری دارید یا نه گفت: بله اقشار ما مثل کارمندان، کارگران، فرهنگیان، مهندسین و... با جمنا در اقشار ۲۲ گانه‌ای که تعریف کرده‌اند همکاری خوبی داریم.

وی درباره احتمال حضور علی لاریجانی به عنوان یکی از کاندیداها برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ گفت: دنیای سیاست دنیای ممکنات است. باید آن زمان و فصل انتخابات فرا برسد تا  بتوانیم درباره شخصیت‌ها نظر بدهیم، الان اصلا ممکن نیست حتی از خود آقای لاریجانی هم که سوال کنید نمی‌تواند جواب دقیقی به این سوال بدهد. در دو یا سه سال هر امکانی وجود دارد مخصوصا انتخابات در ایران که نتیجه‌اش از دو سال قبل معلوم نیست بلکه از سه‌ ماه قبل از انتخابات است که شاید تا حدودی مشخص بشود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.