علیرضا رحیمی، عضو هیئت رییسه مجلس در خصوص سخنان اخیر رییس دفتر رییس‌جمهوری درباره نسبت اصلاح‌طلبان و دولت روحانی گفت: چنانچه گلایه‌هایی هم وجود داشته باشد  که البته وجودشان طبیعی است و  رییس‌جمهور حتما این گلایه‌ها را شنیده‌اند، مساله مهم این است که به این گلایه‌ها ترتیب اثر بدهند و با یک نگاه واقع‌بینانه بتوانند از ظرفیت مدیریتی و علمی موجود در جریان اصلاحات استفاده صحیح ببرند. 

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در ادامه افزود: نگاه اصلاح‌طلبان به دولت، نگاه کسب قدرت نیست بلکه نگاه کارگشایی از مشکلات کشور و همکاری برای رفاه بیشتر مردم است؛ همانطور که دولت هم چنین رویکردی را دنبال می‌کند. 

نماینده مردم تهران با بیان اینکه انتظار می‌رود خروجی جلسات بین اصلاح‌طلبان و دولت، محسوس و ملموس باشد، اظهار داشت: به عنوان مثال کمیته مشترکی که قرار بود بین دولت و فراکسیون امید و اصلاح‌طلبان شکل بگیرد، علیرغم تاکید و خواست شخص رییس‌جمهوری ایجاد نشده که این مسئله می‌تواند نقیصه‌ای در مناسبات دولت با اصلاح‌طلبان باشد و به نظر می‌رسد برای حفظ مناسبات فعال و اثرگذار دولت با جریان اصلاحات، مداخله شخص روحانی برای تشکیل این کمیته می‌تواند کارگشا باشد.

وی با اشاره به حمایت قاطبه جریان اصلاحات از رئیس‌جمهور در موضوع انتخابات ریاست جمهوری گفت: در زمان انتخابات ریاست جمهوری، جریان اصلاحات توانست موج مثبتی را در جامعه ایجاد کند، به این معنا که مردم یک انتخاب درست و واقع بینانه داشته باشند. در حال حاضر هم نگاه اصلاح‌طلبان و فراکسیون امید به مناسبات جریان اصلاحات و دولت، یک نگاه هم‌افزایی بیشتر است. 

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه رییس‌جمهوری باید با یک نگاه واقع‌بینانه، امید را در بدنه حامی خود بدمد، گفت: رئیس‌جمهور می‌تواند با تزریق انرژی بیشتر و خون تازه در بدنه دولت، اهداف مدنظر را محقق کند، این نگاه در شرایط فعلی از این جهت مهم است که در شرایط سختی از نظر بین‌المللی و اقتصادی قرار داریم و با این نگاه، حرکت دولت بهتر به پیش خواهد رفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.