تارنمای رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا (ای اف سی) روز سه شنبه نوشت: هر 2 تیم پس از پیروزی مقابل 2 تیم دیگر این گروه یعنی یمن و ویتنام، سند صعود خود را به مرحله حذفی امضا کرده اند و تنها وجه تمایز آنان تفاضل گل است؛ تمایزی که ایران را بالاتر از عراق نشانده است.

اما عراقی ها هم پیش از اینکه با پیروزی سه بر صفر برابر یمن صعود خود را به مرحله حذفی قطعی کنند؛ پس از بازگشت و تبدیل شکست ۲ بر یک به پیروزی سه بر ۲ مقابل ویتنام در بازی افتتاحیه خود، تا اینجای کار تحسین برانگیز ظاهر شده اند.

در این بین، «سرچکو کاتانک» سرمربی تیم ملی عراق ضمن ادغان به این موضوع که کار تیمش هنوز تمام نشده است، نسبت به پیروزی مقابل ایران ابراز اطمینان کرد و اظهار داشت: باید در قالب تیمی، پیشرفت کرده و انسجام بیشتری داشته باشم؛ نسبت به تمام جنبه هایی که نیاز به پیشرفت داریم، آگاه هستم.

وی ادامه داد: تیم خوبی هستیم، بازیکنان خوبی دارم و در آستانه بازی فردا، جو خوبی برای تیم ایجاد شده و امیدوارم برنده بازی باشیم.

سرمربی اسبق تیم ملی اسلوونی با اشاره به راهیابی تیمش به مرحله یک هشتم تاکید کرد که در حال حاضر بار از روی شانه های بازیکنانش برداشته شده اما از آنها خواسته تا عملکرد خوبی را به نمایش بگذارند.

کاتانک در این خصوص تصریح کرد: شرایط راحت تر است چرا که ما به مرحله حذفی صعود کرده ایم، بنابراین بازیکنان می توانند بدون فشار بازی کنند؛ آنها را تحت فشار قرار نداده ام و تنها کاری که باید بکنند تلاش در جهت پیاده کردن موضوعاتی است که طی چند روز گذشته در مورد آن صحبت کرده ایم؛ اطمینان دارم بازی خوبی را به نمایش می گذاریم.

سرمربی اسبق تیم ملی اسلوونی تاکید کرد: قصدمان برنده شدن است اما فلسفه من ارائه بازی خوب است؛ بدنبال بازی خوب همراه با مهارت و موقعیت های گلزنی زیاد هستم؛ زمانی که می بینم تیم خوب بازی می کند خوشحال می شوم.

یادآوری این نکته که این ۲ تیم چهار سال پیش در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های ۲۰۱۵ در استرالیا به مصاف یکدیگر رفته و عراقی ها در ضربات پنالتی موفق به حذف ایران شدند، می تواند بر جذابیت های این دیدار بیافزاید.

در سوی مقابل، «کارلوس کی روش» سرمربی تیم ملی ایران در مورد گذشته، آزرده نیست و مشتاقانه در انتظار بازی با قهرمان جام ملت های سال ۲۰۰۷ است.

کی روش در این خصوص اظهار داشت: برای بازی فردا هیجان زده ایم چرا که اطمینان دارم این بازی برای هر ۲ تیم و البته برای هوادارانشان بازی بزرگی است، بنابراین بیایید از آن لذت ببریم و کمی خوش بگذارنیم.

سرمربی پرتغالی قهرمان سه دوره جام ملت های آسیا ادامه داد: در فوتبال هیچ چیز تکرار نمی شود؛ یک بازی را ۲ بار نمی توان برگزار کرد، یک تورنمنت ۲ بار تکرار نمی شود و یک جلسه تمرینی ساده هم هرگز ۲ بار در زندگی شما اتفاق نمی افتد.

وی افزود: بنابراین فردا شروعی دوباره است، داستانی تازه، دیداری نو؛ اتفاقی که بازیکنان، سرمربیان، داوران باید آماده باشند تا نسخه جدیدی از آن بنویسند.

سرمربی اسبق تیم رئال مادرید تصریح کرد: البته نمی توانیم فراموش کنیم که در رقابتی سخت همچون جام ملت ها هستیم؛ تمام تیم ها با رویاهایی در سر، به این تورنمنت می آیند و حالا نوبت ما است تا خودمان را نشان دهیم.

وی افزود: اتفاقات گذشته برنده و بازنده بازی را تعیین نمی کند و کوچک ترین تاثیری روی شرایط ذهنی ما برای این بازی نخواهد داشت، ما اینجا هستیم تا از فوتبال خوب لذت ببریم.

دستیار اسبق «سر الکس فرگوسن» افسانه ای در منچستریونایتد در ادامه تاکید کرد: همه ما بابید بدانیم چرا اینجا هستیم، ما برای مردم اینجا هستیم و این ارزشی است که من و بازیکنانم به آن اعتقاد داریم؛ (به بازیکنانم می گویم) این کار را با نهایت تعهد، صداقت، روح مبارزه و وفاداری به تیم انجام دهید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نگاه ما به بازی فردا تغییر نخواهد کرد، هیچ فرقی نمی کند با عراق که برای آنها احترام قائل هستیم بازی کنیم یا با آرژانتین؛ همواره باید به تیم مقابل احترام بگذاریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.