«سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه روز سه‌شنبه درباره فشارهای کشورهای غربی بر برنامه موشکی ایران و مذاکرات موشکی روسیه و آمریکا اظهارنظر کرد. 

به گزارش شبکه المیادین، او گفت که آمریکایی‌ها پیشنهاد مسکو در خصوص برگزاری دور دیگر گفت‌و‌گوها درباره پیمان منع موشک‌های میان‌برد و کوتاه برد هسته‌ای را رد کرده و واشنگتن مسئول شکست گفت‌و‌گوهاست.

 آمریکا امروز سه‌شنبه گفته روسیه مرتکب «نقض فاحش» پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد شده است. 

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا  ۲۹ مهرماه سال جاری روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند.  

«پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» ایالات متحده آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. 

روسیه تأکید کرده که تا زمان پایبندی آمریکا به این پیمان پایبند می‌ماند، اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته هر اقدامی که آمریکا درباره این توافق انجام دهد با حرکتی مشابه تلافی خواهد شد.

ریابکوف در خصوص فشار آمریکا برای گفت‌و‌گو درباره برنامه موشکی ایران نیز گفت: «بسیار دشوار است که بتوان تصور کرد گفت‌و‌گوها در خصوص برنامه موشکی ایران تحت فشارهای آمریکا آغاز شود.»

او تأکید کرد: موج انتقادات در خصوص توسعه برنامه موشکی ایران بی معنا است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.