روزنامه آمریکائی نیویورک تایمز در گزارشی اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا چندین بار سال گذشته میلادی پیشنهاد خارج شدن این کشور از سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» را مطرح کرده بود. 

به گزارش این رسانه، منابعی در دولت آمریکا در این باره اعلام کردند که ترامپ در طول سال ۲۰۱۸ میلادی چندین بار در گفتگو های خصوصی، خواسته خود مبنی بر خروج از سازمان را مطرح کرده بود.

بر این اساس، نزدیکان ترامپ می ترسیدند که وی ممکن است چنین تصمیمی را به صورت جدی به دلیل عدم توافق با همتایان اروپایی خود در خصوص بودجه نظامی اتخاذ کند.

در بخشی از گزارش مذکور در این خصوص آمده است: در زمان برگزاری نشست سران رهبران کشورهای عضو ناتو در تابستان سال ۲۰۱۸، رئیس جمهور آمریکا به مقامات امنیت ملی خود گفته بود که دلیلی برای وجود این اتحادیه نمی بیند؛ چرا که بار مالی سنگینی را برای واشنگتن به همراه دارد.

گزارش مذکور در ادامه می افزاید: مشاورینی که در میان آنها رئیس سابق پنتاگون «جیمس ماتیس» نیز بود، برای ماندن واشنگتن در ناتو تلاش می کردند؛ اما با خروج وی از دولت آمریکا نگرانی‌هائی در این باره را در میان اروپائی‌ها ایجاد کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.