وزیر امور خارجه کشورمان دقایقی پیش وارد اربیل شد و مورد استقبال &#۳۹;نیچروان بارزانی&#۳۹; نخست وزیر دولت اقلیم کردستان عراق قرار گرفت.

 

ظریف را یک هیات بلندپایه اقتصادی و سیاسی و نیز &#۳۹;ایرج مسجدی&#۳۹; سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد همراهی می کنند.

وزیر امور خارجه قرار است بعد از دیدار با نیچروان بارزانی با &#۳۹;مسعود بارزانی&#۳۹; رهبر حزب دموکرات کردستان عراق و &#۳۹;مسرور بارزانی&#۳۹; رئیس شورای امنیت اقلیم کردستان عراق نیز دیدار و گفتگو کند.

محمد جواد ظریف بعد از پایان دیدارهای خود با مقامات اقلیم با اتاق بازرگانی اربیل دیدار و در خصوص توسعه روابط اقتصادی با اقلیم با تجار کرد عراقی گفتگو می کند.

هدف از این سفر توسعه روابط اقتصادی و سیاسی بین ایران و اقلیم کردستان عراق اعلام شده و رسانه های منطقه با دیده اهمیت به آن می نگرند.

در پایان دیدارهای ظریف در اربیل وی برای ادامه دیدارهای خود به سلیمانیه سفر خواهد کرد.

شرکت در همایش بزرگ اقتصادی مشترک ایران و اقلیم کردستان عراق از برنامه های سفر ظریف به سلیمانیه خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بعدازظهر یکشنبه در راس یک هیات بلندپایه سیاسی و اقتصادی وارد بغداد شد و طی دو روز حضور در پایتخت عراق با &#۳۹;عادل عبدالمهدی&#۳۹; نخست وزیر، &#۳۹;برهم صالح&#۳۹; رئیس جمهوری، &#۳۹;محمد الحلبوسی&#۳۹; رئیس پارلمان، رئیس و اعضای دو فراکسیون بزرگ پارلمان به رهبری سید عمار حکیم و هادی عامری، جمعی از شخصیت های سیاسی، دبیرکل جنبش اسلامی نجباء و نمایندگان اقوام و ادیان مختلف این کشور دیدار و گفتگو کرد.

سفر به کربلا و نجف و شرکت در یک همایش تجاری مشترک دیگر در شهر کربلا از دیگر برنامه های سفر چهار روزه وزیر امور خارجه به عراق است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.