دونالد ترامپ همچنین در توییت دیگری نوشت: خسارت وارده به کشور ما از یک مرز نابسامان – مواد مخدر، جرم و خیلی چیزهایی که بد است – بزرگتر از تعطیلی دولت است، (امری) که دمکرات ها به محض بازگشت به واشنگتن می توانند به آسانی آن را سر و سامان دهند. 

وی توییت های خود را اینگونه ادامه داد: من در کاخ سفید، منتظرم. دمکرات ها، همه جا هستند جز واشنگتن، در حالی که مردم منتظر حقوق شان هستند. آنها (دمکرات ها) خوش می گذرانند و حتی مذاکره نمی کنند.

ترامپ همچنین در توییت دیگری پیش بینی کرد که بسیاری از اسپانیایی تبارهای آمریکا حامی حزب جمهوریخواه شوند، زیرا دمکرات ها در مورد طرح مهاجرتی «داکا» در ازای تامین بودجه احداث دیوار مرزی، توافق نمی کنند. 

جمهوریخواهان کنگره خواستار انعقاد توافقی هستند تا بودجه مورد نیاز برای احداث دیوار مرزی را به دست آورند و در ازای آن، کودکانی را که به طورغیرقانونی به آمریکا منتقل شده اند، از خطر اخراج در امان دارند. 

ترامپ روز یکشنبه در توییتی در مورد طرح داکا نوشت: دمکرات ها می گویند داکا ارزشش را ندارد و نمی خواهند آن را در مذاکرات بگنجانند. بسیاری از اسپانیایی تبارها طرف (حزب) جمهوریخواه را می گیرند، خواهید دید. 

دمکرات ها و جمهوریخواهان در زمینه تدوین متن توافقی در ارتباط با مهاجرانی تحت عنوان «رویاپردازان» همکاری داشته اند. 

رویاپردازان به مهاجرانی اطلاق می شود که در زمان کودکی به طور غیرقانونی به آمریکا آورده شدند و به موجب طرح داکا، از خطر اخراج در امان ماندند. 

ترامپ در عین حال، توافق در مورد تعیین وضعیت این مهاجران را به تامین هزینه های احداث دیوار مرزی و دیگر تمهیدات در زمینه امنیت مرزی منوط کرده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.