این منابع تصریح کردند، جیمز گودارد در مقابل ایستگاه مترو «سنت جیمز پارک» لندن، جایی که گروه‌های راست افراطی و طرفداران برگزیت با الگوبرداری از تظاهرات فرانسه جلیقه زرد پوشیده و قصد داشتند تا به روند خروج این کشور از اتحادیه اروپا اعتراض کنند، دستگیر شد.

در این حرکت اعتراضی که در آستانه رأی‌گیری سرنوشت‌ساز پارلمان انگلیس به توافقنامه پیشنهادی دولت &#۳۹;ترزا می&#۳۹; برای خروج از اتحادیه اروپا صورت می‌گیرد، شرکت‌ کنندگان شعارنوشته‌هایی را در حمایت از خروج سریع این کشور از اتحادیه اروپا در دست دارند.

جلیقه زردها از هفته گذشته که نمایندگان مجلس عوام انگلیس، کار بررسی توافقنامه برگزیت دولت «می» را آغاز کرده‌اند، در مقابل پارلمان تجمع کرده و شعارهایی را علیه نمایندگان طرفدار اروپا سر داده‌اند.

در جریان این حرکت اعتراضی، جیمز گودارد یک نماینده مجلس را حوالی منطقه وست مینستر مورد اهانت لفظی قرار داد که این مساله با انتقاد شدید سایر نمایندگان مجلس نسبت به عملکرد ضعیف پلیس مواجه شد.

نیروهای پلیس لندن پس‌ ا زآن برای حفاظت از نمایندگان مجلس در اطراف منطقه وست مینستر مستقر شده‌اند.

تحلیلگران بر این باورند که با نزدیک شدن به مهلت قانونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، جریانات دست راستی به‌ شدت تقویت و به یک تهدید داخلی تبدیل‌ شده‌اند.

مقام‌های امنیتی انگلیس اینک به این نکته پی برده‌اند که تمرکز بیش ‌از اندازه آنها روی جریانات اسلامی، فضا را برای رشد اندیشه‌های دست راستی باز گذاشته است.

یک مقام پلیس لندن در گفت‌ وگو با نشریه تایمز اذعان داشت: هرگز اجازه نمی‌دادیم که یک مسلمان افراطی به نماینده مجلس توهین کند.

بررسی‌ها ب‌طورکلی نشان می‌دهد که با رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، فعالیت سیاسی گروه‌های راست افراطی در این کشور جان تازه‌ای گرفته چنانچه آمارهای رسمی نشان می‌دهد که سال گذشته میلادی، ۳۸ درصد از کل افرادی که به اتهام جرایم تروریستی بازداشت ‌شده‌اند، سفیدپوست بوده‌اند.

یک گزارش وزارت کشور انگلیس حاکیست، این برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۵ است که آمار سفیدپوستانی که به اتهام جرایئم تروریستی دستگیر شده اند از آسیایی‌ها تجاوز کرده است.

پلیس انگلیس نیز می‌گوید که سال گذشته میلادی، چهار حمله تروریستی خطرناک توسط گروه‌های راست افراطی را در این کشور خنثی کرده است.

کمتر از ۸۰ روز مانده به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، مقام‌های امنیتی این کشور از آماده‌باش نیروهای ارتش برای حفظ امنیت و جلوگیری از بروز ناآرامی در این کشور خبر می‌دهند.

&#۳۹;گاوین ویلیامسون&#۳۹; وزیر دفاع انگلیس اعلام کرده که ۳۵۰۰ نفر از نیروهای ارتش در حالت آماده‌باش قرار دارند.

بر اساس برنامه اعلام ‌شده، انگلیس ۲۹ ماه مارس بطور رسمی از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد و چنانچه توافقنامه برگزیت دولت «می» در پارلمان رأی موافق کسب نکند، این کشور با بحران‌های پیش ‌بینی‌نشده‌ای روبرو خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.