تد مک کینی معاون وزیر تجارت و امور کشاورزی آمریکا که در پکن به سر می برد روز پنجشنبه در مصاحبه ای گفت: این گفت و گوها برای واشنگتن خیلی خوب بود.

وی به اینکه چه نتایجی در گفت و گوها بدست آمده که آمریکا از آن راضی بوده است اشاره ای نکرد اما افزود مطالب مشروحی میان طرفین مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

گزارش ها حاکی است مذاکرات طرفین این بار بیش از زمان پیش بینی شده طول کشید به طوری که قرار بود روز سه شنبه پایان یابد اما روز چهارشنبه هم ادامه داشت.

این مذاکرات پس از آن برگزار شد که شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین و دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در ماه گذشته میلادی در حاشیه اجلاس گروه ۲۰ به توافق رسیدند که جنگ تجاری با یک آتش بس ۳ ماهه متوقف شود و این مهلت روز اول مارس پایان می یابد.

ریاست گفت و گوها را &#۳۹;وانگ شو ون&#۳۹; معاون وزارت بازرگانی چین و &#۳۹;جفری گریش&#۳۹; معاون نمایندگی تجاری آمریکا برعهده داشتند و پیشتر قرار بود روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شود اما با طولانی شدن آن روز چهارشنبه نیز گفت و گوها ادامه یافت.

لوکانگ سخنگوی وزارت خارجه چین هم در مصاحبه ای با خبرنگاران گفت که گفت و گوها به پایان رسیده است و نتیجه آن ظرف روزهای آینده معلوم و اعلام خواهد شد.

وی طولانی شدن گفت و گوها را نشانه رایزنی های عمیق تر میان طرفین دانست و گفت اگر مذاکرات مفید و مثبت بوده باشد برای جهان و اقتصادهای چین و آمریکا سودمند خواهد بود.

هیات آمریکا شامل مجموعه ای از مقام های بخش های انرژی ، تجاری ، خزانه داری، کشاورزی و بازرگانی بود که نشان می دهد آمریکا می خواهد چین بازار خود را به روی محصولات این کشور در این بخش ها بازتر کند.

برخی از گزارش ها حاکی است که پس از انجام این دور از گفت و گوها پیش بینی می شود &#۳۹;لیو خه&#۳۹; معاون نخست وزیر چین در آینده نزدیک راهی واشنگتن شود تا با مقام های ذی ربط آمریکا درباره مسایل و مناقشات تجاری فیمابین گفت و گو کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.