یک مسؤول بلندمرتبه عراقی امروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با "العربی الجدید"، به شایعات رسانه‌های اسرائیلی درمورد سفر سه هیئت‌ عراقی به اراضی اشغالی و دیدار با مسؤولان اسرائیلی واکنش نشان داده و آن را گمراه‌کننده خواند.

وی تاکید کرد، هیئت‌های عراقی به اراضی اشغالی سفر نکرده‌اند؛ بلکه شخصیت‌هایی که در خارج از عراق مقیم هستند و برای سفر به اروپا و آمریکا گذرنامه دارند، به اراضی اشغالی رفته‌اند. آنها در فعالیت‌های سازمان‌های صهیونیستی در خارج مشارکت دارند و این سازمان‌ها به صورت مشخص در کمین عرب‌ها نشسته‌اند.

این مسؤول عراقی در مصاحبه تلفنی با العربی الجدید با بیان اینکه مردم عراق مساله فلسطین را شرف خود می‌دانند، تاکید کرد، سازمان‌های صهیونیستی به شخصیت‌هایی که چندین سال است در آمریکا و اروپا مقیم هستند دعوت‌نامه فرستاده‌اند و آنها هم پذیرفته‌اند، هیچ‌کدام از آنها با گذرنامه عراقی به اراضی اشغالی سفر نکرده‌اند و نمی‌توانند چنین کاری کنند، زیرا وجود مهر رژیم صهیونیستی بر گذرنامه به منزله نقض قانون عراق توسط دارنده آن است؛ چراکه قانون عراق سفر به اراضی اشغالی را ممنوع اعلام کرده است.

در این راستا، این مقام بار دیگر گفت، تنها کسی که با گذرنامه عراقی وارد اراضی اشغالی شده، نادیه مراد است که به همراه فعالان کرد دیگر و با نظارت سازمان ملل به این سفر رفته است، اما پس از این سفر عراقی‌ها از جمله ایزدی‌ها با او مخالفت کردند.

وی افزود: درصدد تحقیقات درخصوص فعالیت سازمان‌ها و انجمن‌ها در اقلیم کردستان هستیم که احتمال می‌رود شخصیت‌های یهودی با این سازمان‌ها ارتباط داشته باشند.

همچنین حسن الکعبی، معاون رئیس پارلمان عراق گفت، کمیته روابط خارجه پارلمان ماموریت دارد درباره شایعات سفر هیئت‌های عراقی به اراضی اشغالی تحقیق کند و اسامی اشخاصی که به این سفر رفته‌اند، اعلام کند.

وی در بیانیه‌ای  با اعلام اینکه به وزارت خارجه دستور داده درباره شایعات در مورد سفر سه هیئت عراقی به اراضی اشغالی تحقیق کند، تصریح کرد، مساله سفر به اراضی اشغالی خط قرمز است و برای همه مسلمانان بی‌نهایت مساله حساسی است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.