به گزارش تسنیم، حسین شیخ الاسلام، مشاور وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجو، در خصوص دیدار اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با مقام معظم رهبری و سخنان معظم له پیرامون آنکه ایران و ترکیه در مقابله با مسئله همه پرسی در کردستان باید هر اقدام ممکن را انجام دهند، گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری در حفظ تمامیت عرضی عراق و حفظ قانون اساسی این کشور سازنده، موثر و متعهدانه بود.

وی تصریح کرد: بلاشک سخنان رهبری به اهمیت منطقه در مقابله با توطئه اخیر آمریکا و رژیم صهیونیستی کمک و آن‌ها را عقیم خواهد کرد.

مشاور وزیر امور خارجه با تاکید بر اینکه در روند شرایط فعلی در منطقه و برگزاری همه پرسی در کردستان عراق همکاری سه کشور ایران، ترکیه و عراق از اهمیت ویژه و شایان توجهی برخوردار است، گفت: این سه کشور منافذ اصلی ورود و خروج کالا به کردستان عراق هستند و در نتیجه بسیار تعیین کننده در منطقه و سرنوشت کردستان خواهند بود.

شیخ الاسلام تصریح کرد: سرنوشت کردستان با دنیای خارج به طور واقعی از طریق تجارت، داد و ستد و رفت و آمد با دو کشور ایران و ترکیه حاصل می‌شود و کرد‌ها بدون ارتباط با همسایگان خود کشوری محصور در خشکی و بدون آینده خواهند شد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که همکاری سه کشور همسایه در منطقه خنثی کننده توطئه آمریکا و رژیم صهیونیستی باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.