به گزارش خبرگزاری فارس، «کریس مورفی» سناتور دموکرات و عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «سی‌ان‌ان» هرگونه تلاش در مذکراه مجدد با ایران را «توهم» خواند و افزود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با عدم اعلام پایبندی ایران به توافق زخم بزرگی بر پیکره آمریکا وارد می‌کند.

مورفی در این گفت‌‌وگو در پاسخ به سئوال خبرنگار سی‌ان‌ان درباه ابراز نگرانی ترامپ از «حمایت ایران از تروریسم و رواج ناامنی در سطح خاورمیانه» و «اشتباه دولت سابق» در انعقاد توافق با ایران، گفت: «به یقین خیر. البته رئیس جمهور درست می‌گوید که ایران سوء رفتارهایی در منطقه دارد .اما ما بدین نتیجه رسیدم که اگر ایران اتمی شود، این رفتارها بسیار خطرناک‌تر خواهند شد. بنابر این تصمیم گرفتیم ایران را از مسیر ساخت یک سلاح اتمی خارج سازیم.»

مورفی در ادامه اظهار داشت: «اما واقعیت این است که رئیس جمهور قصد اعمال تحریم‌های یکجانبه علیه ایران دارد که ضربه شدیدی بر پیکره آمریکا می‌زند زیرا با خروج از توافق ایران نیز به مسیر توسعه بمب اتمی خواهد رفت. دیگر شرکایی که در دهه گذشته با ما همراه بودند نیزتحریم‌های جدید علیه ایران وضع نخواهند کرد.»

وی افزود: «ایران نیز در این ماجرا شبیه یک قربانی عمل کرده و آنگاه هر چیزی را که نیاز دارد به‌ دست خواهد آورد. آن‌ها قادر خواهند شد برنامه اتمی را از سر گیرند، آن‌ها مسیر رفع تحریم‌ها را ادامه می‌دهند. این که رئیس جمهور بتواند آن‌ها را به میز مذاکره بازگرداند،با توجه به این  که ایرانی‌ها می‌‌توانند در نهایت به هر آنچه که می‌خواهند برسند، توهم است.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.