‌در مراسمی که صبح امروز در اردبیل برگزار شد، بعد از اقامه نماز میت به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با حضور اهالی قدرشناس اردبیل پیکر مرحوم آیت‌الله سیدحاتمی بنا به وصیت ایشان در صحن مسجد قائم(عج) اردبیل که از موقوفات متبرک مرحوم بود، تشییع و به خاک سپرده شد.

 

در این مراسم که خیل عظیمی از مردم اردبیل از زنان و مردان به رغم هوای نامساعد حضور داشتند، یاد و خاطره مرحوم سیدحاتمی و فرزند شهیدشان گرامی داشته شد و مردم، قدردان خدمات ۹۰ ساله این مرد مجاهد در دیار سبلان بودند.

مراسم شام غریبان آیت‌الله سیدابراهیم سیدحاتمی قرار است بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد اعظم اردبیل برگزار و آئین یادبود و سومین روز درگذشت این عالم ربانی و انقلابی فردا از ساعت ۱۴ تا ۱۶ عصر در همین مسجد برگزار خواهد شد.

 

این عالم ربانی و فقیه واراسته واقف خیراندیش و نماینده سابق استان اردبیل در مجلس خبرگان رهبری بود که سال‌های مجاهدت ایشان در سنگر دفاع از انقلاب اسلامی و کارهای نیک و خداپسندانه نظیر ساخت مسجد، وقف زمین برای مدرسه‌سازی و ... او را به پدر معنوی اردبیل تبدیل کرده بود.

 

آیت‌الله سیدابراهیم سیدحاتمی متولد ۱۳۰۳ در اردبیل تحصیلات خود را در مدارس دولتی و همچنین حوزه علمیه اردبیل به انجام رساند و بعد از حضور در حوزه علمیه قم از محضر اساتید حوزه همچون مجاهدی تبریزی، سیدمحمدباقر سلطانی طباطبایی و علامه طباطبایی بهره‌ها برد.

 

وی در دوران مبارزات امام راحل علیه رژیم سفاک به اردبیل بازگشت و فعالیت‌های مذهبی خود را در این شهر ادامه داد.

 

همراهی با انقلاب اسلامی، حضور فعال بعد از پیروزی انقلاب به همراه امام جمعه فقید اردبیل آیت‌الله مروج، سرپرستی حوزه علمیه اردبیل، احداث مساحد و مراکز خدمات درمانی و حضور در مجلس خبرگان رهبری از اهم فعالیت‌های اجتماعی مرحوم آیت‌الله سیدحاتمی محسوب می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.