فرهاد تجری با اشاره به وقوع زلزله ۵.۹ ریشتری در گیلانغرب کرمانشاه گفت: این زلزله حوالی ساعت ۵ بعدازظهر رخ داد و تا اکنون شاهد چند زمین‌لرزه و چندین پس‌لرزه بین حوزه گیلانغرب، سر پل ذهاب و قصرشیرین بودیم که متاسفانه علاوه بر خسارات وارده باعث ایجاد رعب و وحشت میان مردم شده و مردم با توجه به سابقه زلزله در این منطقه، آرام و قرار ندارند.

در زمان زلزله مدارس نوبت عصر باز بوده و ۹ دانش‌آموز مجروح شدند

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در این حادثه فوتی نداشته‌ایم، افزود: در این زلزله آسیب جدی به مدارس و ساختمان‌ها وارد شده که تا کنون ۲۵ نفر از همشهریان مجروح شدند و با توجه به اینکه مدارس در نوبت بعدازظهر در زمان زلزله باز بوده‌اند، ۹ نفر از مجروحان دانش‌آموز هستند زیرا فضای مدارس در گیلانغرب از استحکام کافی برخوردار نیست.

وی با بیان اینکه کانون زلزله روستاهای حوزه جنوب و جنوب غرب منطقه گیلانغرب بوده، از تخریب آنها خبر داد و اضافه کرد: خانواده‌های مناطق زلزله‌زده امشب از ترس در خیابان‌ها هستند؛ حتی مردم شهر گیلانغرب هم ترسیده‌اند و از خانه‌های خود بیرون آمده و در خیابان‌ها هستند.

مردم مناطق زلزله‌زده قبلی هنوز کانکس ندارند

نایب رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با انتقاد از اینکه زلزله‌زدگان حوزه گیلانغرب هنوز کانکس ندارند و در چادر زندگی می‌کنند، گفت: مردم امشب باید در چادر یا در ماشین با شرایط بد به سر کنند.

وی با بیان اینکه زلزله گیلانغرب یک زلزله خاص است، افزود: مسئولان نباید با آن به مثابه زلزله دیگر مناطق که می‌آید و تمام می‌شود برخورد کنند؛ با وقوع زلزله‌های مداوم و بی‌توجهی مسولان احتمال دارد مردم منطقه را ترک کنند و خالی از سکنه شود.

تجری تاکید کرد: زلزله مناطق کرمانشاه تمام علم زلزله شناسی را زیر سوال برده است و بر طبق قاعده‌هایی که در مورد زلزله‌ها صدق می‌شود، عمل نمی‌کند.

لزوم تأمین آب شرب برای مردم منطقه زلزله‌زده گیلانغرب

وی امدادرسانی اولیه در مناطق زلزله‌زده را به تدبیر فرماندار و مدیریت بحران در شهرستان خوب توصیف کرد و ادامه داد: به دنبال این زلزله، گیلانغرب دچار بحران شده زیرا آب شرب شهر کدر و آلوده شده و منابع آب زیرزمینی با وقوع این زلزله به هم خورده است لذا مردم علاوه بر آنکه ترسیده‌اند، در عسر و حرج هستند زیرا دسترسی آنها به آب شرب سخت شده است.

نماینده مردم قصر شیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس خواستار تأمین آب شرب برای مردم این منطقه شد و افزود: با وجود دمای هوای نزدیک صفر درجه در این منطقه، مردم از ترس شب سرد را در خیابان‌ها می‌گدرانند درحالی که سرما قابل تحمل نیست.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.