حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در یکصد و سی و پنجمین نشست خبری خود با خبرنگاران، گفت:  از جلسه قبل تاکنون تعدادی که به اتهام مالی محکوم شدند و حکمشان قطعی شده که اسامی و میزان محکومیت آنها به شرح زیر است:

۱. حمیدرضا جانقربان علمدار  پزشک به اتهام اخلال در نظام اقتصادی  به ۲۰ سال حبس و ۱۲۰۰ میلیارد ریال جریمه در دادگاه اصفهان.

۲. آزاده سجادیه پزشک به همین اتهام به ۱۰ سال حبس، که این دو نفر زن و شوهرند.

وی در پاسخ به سوالی درباره برخورد دستگاه قضایی با افزایش قیمت‌ها بعد از پایین آمدن دلار گفت: با کسانی که از این فرجه علیه مردم  سواستفاده می‌کنند و قیمت اجناس را  به بهانه گران شدن را گران کردند و حتی کم فروشی می‌کنند، برخورد می‌شود. البته برخورد با گران فروشی و کم فروشی به عهده تعزیرات زیر نظر دولت است اما با توجه به شرایط کنونی و فشاری که دشمن می‌آورد مدعی العموم وارد شده است.

سخنگوی قوه قضاییه افزود: دادستان کل کشور به همه دادستان‌های سراسر کشور بخشنامه کرده که با تعزیرات همکاری کنند و هرجا سازمان تعزیرات نیاز به ورود و مجوز داشت دادستان‌ها وارد شوند و اجازه بدهند. دادستان‌های استان‌ها وارد شده‌اند و امیدواریم نیاز به دستگیری و بازداشت نباشد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اینکه صفحات اجتماعی به نام شما ایجاد شده و آیا شخصا در شبکه‌ها فعالیت دارید یا خیر؟ گفت: هفته پیش کسی از شما پیامک داد که شما در  شبکه‌های خارجی عضوید که اولین بار من می‌دیدم. من کانالی ندارم و عضو جایی نیستم و حتما ساختگی و جعلی است و  فرصت نمی‌کنم که به این شبکه‌ها ورود کنم.

محسنی‌اژه‌ای درباره آخرین وضعیت پرونده حسین فریدون، گفت: پرونده دادگاه نرفته و در دادسرا است.

وی در پاسخ به سوالی که آیا درست است که پرونده مختومه شده است؟ گفت: این موضوع را تکذیب می‌کنم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.