به‌دنبال اعلام این خبر بلافاصله بازپرس جنایی به همراه تیم تحقیق راهی بزرگراه آزادگان، خروجی اتوبان خلیج‌ فارس شدند.در نخستین بررسی‌ها مشخص شد که مردی ۳۲ ساله با شلیک گلوله به پهلوی راستش به قتل رسیده است. از آنجایی که پسر ۳ ساله مقتول و پسردایی او در زمان جنایت در محل حضور داشته و شاهد قتل مرد جوان بودند، کارآگاهان به تحقیق از آنها پرداختند.

جنایت با شلیک سه تیر

پسردایی مقتول گفت: ساعت 3 بعد از ظهر بود که با اشکان – مقتول- تماس گرفتم و از او خواستم به قهوه خانه برویم. لحظاتی بعد او به همراه پسر سه ساله‌اش آمد و با هم به قهوه خانه حوالی بزرگراه آزادگان رفتیم. در حال صحبت بودیم که تلفن اشکان زنگ خورد و بعد از مکالمه کوتاهی گفت قرار دارم و باید برویم.به محل قرار رسیدیم و درحالی که من و پسر سه ساله‌اش داخل ماشین بودیم اشکان از ماشین پیاده شد و در کنار بزرگراه منتظر ماند.

لحظاتی بعد یک خودروی 207 در مقابل پسرعمه‌ام توقف کرد و سرنشین خودرو دو گلوله به سمت او شلیک کرد که به هدف نخورد و پسرعمه‌ام نیز با سنگ به شیشه خودرو زد و شیشه شکست. در نهایت راننده پژو 207 از خودرو پیاده شد و با شلیک سه گلوله دیگر به سمت پسرعمه‌ام او را به قتل رساند و با عجله سوار خودرو شد و از محل گریخت.من قاتل را می‌شناسم او شهریار یکی از اقوام همسر مقتول بود.

این درحالی بود که همسر مقتول نیز در تحقیقات گفت: چند سال قبل خانه خریدیم و برای خرید خانه مان مقداری پول کم آوردیم. برای همین از شهریار قرض گرفتیم اما به خاطر شرایط مالی بدی که داشتیم نتوانستیم پول شهریار را به او برگردانیم. شهریار دنبال پولش بود و او حتی روزی که همسرم کشته شد با من تماس گرفت و تهدید کرد که اگر پول را به او ندهیم همسرم را به قتل خواهد رساند. من که از تهدید او ترسیده بودم با شوهرم تماس گرفتم که به او بگویم شهریار می‌خواهد او را بکشد اما دیر شده بود.

با برملا شدن هویت عامل این جنایت تحقیقات به دستور بازپرس سجاد منافی آذر از شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران برای دستگیری متهم فراری ادامه یافت.  تا اینکه یک سال بعد کارآگاهان دریافتند شهریار پس از قتل اشکان به کرج رفته و از آنجا به شهرستان گرمسار متواری شده است.

با بدست آمدن این سرنخ، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی پایتخت ضمن هماهنگی با بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران راهی گرمسار شدند.زمانی که تیم جنایی وارد مخفیگاه شهریار شده و مرد جوان را دستگیر کردند، داخل خانه وی مرد دیگری به نام فرشاد  حضور داشت که وی نیز دستگیر شد.

پس از انتقال متهم و دوستش به اداره آگاهی شهریار به قتل اشکان اعتراف کرد.این در حالی بود که کارآگاهان در بررسی سوابق فرشاد راز جنایتی دیگر را نیز فاش کردند. آنها دریافتند وی همان متهمی است که اسفند سال گذشته پسرعمویش را در مقابل قهوه خانه‌ای در بلوار ابراهیم آباد به قتل رسانده بود.

فرشاد در بازجویی‌ها به قتل اعتراف کرد و گفت: من و پسرعمویم در زمینه خرید و فروش موادمخدر با هم همکاری داشتیم، اما به مشکل برخوردیم و درگیری‌ها ادامه داشت تا اینکه عصر روز جنایت بین ما دعوایی بوجود آمد. میثم داخل قهوه خانه نشسته بود که او را به بیرون قهوه خانه بردم و در پیاده‌رو خیابان با هم درگیر شدیم و با چند ضربه چاقو او را زدم و فرار کردم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.