چندین روزنامه انگلیسی از جمله «تلگراف» و «دیلی میل» پنجشنبه گذشته موضوع حذف تیم منچسترستی از لیگ قهرمانان اروپا را مطرح کرده و در مورد احتمال آن گزارش هایی منتشر کردند.

در واقع، گزارش های مذکور به دنبال اظهارات لترم، بازرس ارشد اتاق نظارت بر امور مالی باشگاه های یوفا منتشر شده است.

لترم در مصاحبه با یک رسانه بلژیکی مدعی شده بود در صورت اثبات گزارش های منتشر شده توسط نشریه اشپیگل آلمان در مورد تخطی باشگاه منچسترسیتی از قوانین بازی جوانمردانه مالی یوفا، مجازات های به شدت سنگینی در انتظار این باشگاه انگلیسی خواهد بود.

رسانه های انگلیسی در گزارش های خود نوشته اند یوفا و لیگ برتر انگلیس در تحقیقات خود قصد دارند تا صحت و سقم ادعای باشگاه منچسترسیتی را مبنی بر دریافت مبالغ هنگفت توسط اسپانسرهای این باشگاه، مورد بررسی قرار دهند؛ به عبارت دیگر هدف تحقیقات مذکور پی بردن به احتمال پرداخت مبالغ از سوی مالکان اماراتی سیتی یعنی گروه سرمایه گذاری ابوظبی است.

براساس ادعای رسانه ها، مالکان باشگاه منچسترسیتی، تامین مالی قراردادهای اسپانسرینگ را بر عهده داشته اند؛ اقدامی که تحت مقررات بازی جوانمردانه مالی غیرمجاز محسوب می شود.

ایو لترم در پاسخ به پرسشی با همین مضمون که از سوی روزنامه «اسپورت و استراتژی» بلژیک مطرح شد، اظهار داشت: در صورتی که گزارش های منتشر شده در مطبوعات صحت داشته باشد، با مشکل جدی روبرو خواهیم شد؛ در واقع اثبات چنین ادعاهایی شدیدترین مجازات را که همان حذف از لیگ قهرمانان اروپا است برای سیتی در پی خواهد داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.