این نشست در حالی برگزار شد که ترامپ رئیس جمهورری آمریکا چند روز پیش در سخنانی از کشورهای منطقه از جمله هند،پاکستان و روسیه خواسته بود که نقش بیشتری در تامین امنیت در افغانستان به عهده بگیرند.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا ماه گذشته دستور خروج نیمی از نیروهای آمریکایی در افغانستان را صادر کرد. هم اکنون حدود ۱۴ هزار نیروی نظامی آمریکا در افغانستان مستقر هستند.

 

شبکه خبری&#۳۹;ایندیا تودی&#۳۹; به نقل از یک مقام هندی نوشت:مشاوران امنیت ملی هند و افغانستان و هیاتی متشکل از مقامات امنیتی دو کشور در خصوص تاثیرات خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و گسترش همکاری های امنیتی میان دهلی نو و کابل از جمله تامین تجهیزات نظامی گفت وگو کردند.

 

&#۳۹;حمدالله مهیب&#۳۹; مشاور امنیت ملی افغانستان در حساب توییتری خود نوشت:در دیدار با اجیت دووال مشاور امنیت ملی هند در دهلی نو در خصوص مسائلی همچون ثبات منطقه ای ،روند برقراری دموکراسی و صلح در افغانستان گفت وگو شد.

هند تاکنون سه میلیارد دلار برای احداث زیر ساخت ها،آموزشی و کمک های انسان دوستانه در افغانستان هزینه کرده است.

 

ساخت بزرگراه زرنج-دلارام،احداث یک مدرسه در کابل ،اجرای خطوط انتقال برق ،آموزش سه هزار و ۵۰۰ دیپلمات و بورسیه یک هزار دانشجوی افغان از جمله اقدامات هند در افغانستان است.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه، سرمایه گذاری هند را در افغانستان مورد تمسخر قرار داد و آنها را کم اهمیت خواند.

 

دهلی نو در واکنش به این سخنان، لیستی از سرمایه گذاری ها و تعهدات خود در افغانستان را منتشر کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.