تارنمای روزنامه فرامنطقه ای &#۳۹;رای الیوم&#۳۹; نوشت: شبکه CBS آمریکا عصر پنجشنبه بخش هایی از مصاحبه رییس جمهوری مصر را در سایت خود منتشر کرد که السیسی در آن می گوید؛ ارتش مصر به منظور هماهنگی بیشتر در مبارزه با تروریست های شبه جزیره سینا در شمال شرق مصر، ارتباط نزدیکی با اسرائیل دارد.

السیسی با بیان اینکه روابط دوکشور بسیار نزدیک است، گفت: زمانی مصر و اسرائیل علیه یکدیگر می جنگیدند اما اکنون سطح روابط بسیار نزدیکی با یکدیگر دارند.

روابط مصر با رژیم صهیونیستی از سال ۱۹۴۸ که این رژیم تأسیس شد، خصمانه بود و مصر در چند جنگ علیه این رژیم از دشمنان اصلی اسرائیل به شمار می رفت؛ اما پس از چند جنگ و در دوران ریاست جمهوری «محمد انور سادات»، پیمان &#۳۹;کمپ دیوید&#۳۹; در سال ۱۹۷۸ امضا شد و در سال ۱۹۸۰ دو طرف از برقراری روابط دیپلماتیک با هم خبر دادند.

قاهره و تل آویو پس از امضای پیمان کمپ دیوید، روابط رسمی را آغاز کردند؛ مصر در &#۳۹;تل آویو&#۳۹; سفارتخانه و در &#۳۹;ایلات&#۳۹; کنسولگری ایجاد کرد و رژیم صهیونیستی نیز سفارت خود را در قاهره و کنسولگری اش را در اسکندریه افتتاح کرد.

اما هم اینک مصر سطح روابط خود با رژیم صهیونیستی را بیش از پیش توسعه داده؛ تا جایی که السیسی روز گذشته (پنجشنبه) در مصاحبه ای، رسماً به این موضوع اشاره کرد.

به نوشته این پایگاه، ارتش مصر بیش از چهار سال است که در شبه جزیره سینا علیه گروه های تروریستی می جنگد؛ قاهره به جنگنده های تل آویو اجازه داده از حریم هوایی این کشور برای انجام حملات هوایی استفاده کند. 

به گفته منابع آگاه بیش از هزار ستیزه جو وابسته به گروه تروریستی داعش در این شبه جزیره حضور دارند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.