رسانه‌های محلی امروز، جمعه از انتشار اطلاعات شخصی صدها تن از سیاستمداران آلمانی از حزب‌های مهم این کشور خبر داده‌اند.

طبق این گزارش‌ها، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان هم از جمله سیاستمدارانی است که اطلاعاتش توسط این هکرها منتشر شده است؛ گرچه سخنگوی وی گفته است اطلاعات حساسی از صدراعظم به سرقت نرفته است.

سخنگوی نهاد دفاع سایبری آلمان اظهار کرد، این نهاد اوایل روز جمعه پس از دریافت خبر هک شدن این اطلاعات جلسه‌ مدیریت بحران برگزار کرده است.

روزنامه "راینیشه پست" هم در وبسایت خود خبر داده است که آنگلا مرکل و فرانک والتر اشتاینمایر، رییس جمهور آلمان نیز از جمله قربانیان این افشاگری هستند.

شبکه ای‌آردی هم گزارش کرده است که اطلاعات این سیاستمداران از جمله درس، نامه‌های شخصی و کپی کارت‌های شناسایی آن‌ها در یک حساب توییتر انتشار یافته است.

در جمع سیاستمداران قربانی این افشاگری، اعضایی از همه احزاب مهم آلمان بجز حزب راست افراطی "آلترناتیو برای آلمان" وجود دارند.

روزنامه بیلد به نقل از منابعی در اداره فدرال امنیت اطلاعات گزارش داده است که شبکه داخلی دولت از حمله این هکرها در امان بوده است.

سخنگوی اداره فدرال امنیت اطلاعات به خبرگزاری رویترز گفت، این نهاد برای ایجاد هماهنگی میان نهادهای دولتی فدرال از جمله سازمان اطلاعات داخلی و خارجی نشست مدیریت بحران برگزار کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.