مسعود سلطانی‌فر در مراسم تجلیل از مربیان فوتبال که در خلال آن از حسن حبیبی، سرمربی سال‌های دور تیم ملی تجلیل شد، گفت: زمانی که در جمع مربیان و پیشکسوتان فوتبال قرار داریم، خاطرات دوران نوجوانی و جوانانی با حضور شما دوستان تداعی می‌شود. من می‌توانم بگویم که تمام افتخارات فوتبال کشور به خاطر سرمایه‌هایی است که شما عزیزان برای آنها زحمت کشیده‌اید و الان در این جلسه جمع بسیاری از این مربیان حضور دارند. این همدلی و هم‌افزایی سبب شده تا ما بتوانیم از این ظرفیت‌ها در رشته‌های مختلف ورزشی بهره ببریم و مسیر رشد و توسعه و پیشرفت را با سرعت بیشتری طی کنیم.

وی افزود: تجلیل از مربیان و پیشکسوتان در عرصه فوتبال و همچنین در سایر رشته‌های ورزشی که موفقیت‌هایی را کسب کردند باید تدوام داشته باشد. سال ۹۷ سال پر رویدادی برای ورزش کشور ما بود و اگر ما توانستم به موفقیت‌هایی دست پیدا کنیم به خاطر تلاش و زحمات شما مربیان بوده است. در جام جهانی فوتبال، تیم کشورمان تاریخی‌ترین نتیجه را رقم زد در حالی که همه فکر می‌کردند که تیم ایران در جام جهانی فوتبال زنگ تفریحی بیش نخواهد بود.

وزیر ورزش اضافه کرد: این‌ها دست پروده سال‌ها زحمات شما مربیان بودند که توانستند نتیجه تاریخی را برای ایران رقم بزند. همچنین در جاکارتا با کسب ۶۲ مدل بیشترین مدال را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی داشتیم. در پاراآسیایی ورزشکاران معلول توانستند رتبه چهارمی را به سومی ارتقا ببخشند. در لیگ قهرمان آسیا که اتفاق جالبی برای فوتبال ایران بود، دو تیم استقلال و پرسپولیس به یک چهارم نهایی رسیدند و در جمع هشت تیم برتر آسیا قرار گرفتند و در نهایت یکی از این دو تیم به فینال رسید و این افتخاری برای کشور بود. در المیپک جوانان، تیم ایران توانست رتبه ۲۴ را به تیم ۷ برساند. همچنین در تکواندو و ووشو موفقتی‌های بزرگی داشتیم و همه این‌ها موجبات عزت و افتخار کشور را فراهم کرد.

سلطانی‌فر تصریح کرد: در حال حاضر در آستانه رویداد جام ملت‌های آسیا هستیم که در سه دوره قهرمان، چند دوره نایب قهرمان و مقام سومی را کسب کردیم. در حال حاضر شرایط تیم ملی خوب است و با مدیریت خوب از فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان انجام شده و با تدارکات خوبی که صورت گرفته امیدوارم که بتوانیم بعد از ۴۲ سال خواسته فوتبال کشور را پاسخ مثبت بدهیم و قهرمان جام ملت‌های آسیا شویم.

وزیر ورزش خاطر نشان کرد: در شرایط ویژه که کشور از نظر بعد سیاسی به سر می‌برد و فشارهای که از بیرون به داخل کشور از نظر اقتصادی وارد می‌شود تنها عرصه که باعث ایجاد شور و شعف در بین مردم شده ورزش است. فکر می‌کنم که با درک صحیح از شرایط امروز کشور و با ایجاد همدلی می‌توانیم از سختی‌ها عبور کنیم تا بتوانیم بحران‌های زیادی که در طی ۴۰ سال گذشته از نظر اقتصادی داشتیم این دوره را به خوبی سپری  کنیم. قعطا با همدلی با هماهنگی و هم فکری می‌توانیم حریم نظام را از آب بیرون بکشیم و مسیر سازندگی را ادامه بدهیم و به دور از حاشیه تعاملات را به اشتراک بگذاریم نه اختلاف.

به گزارش ایسنا، همچنین مسعود سلطانی‌فر در جمع خبرنگاران درباره مراسم تجلیل از مربیان فوتبال اظهار کرد: مراسم بسار خوب بود و امیدوارم بقیه رشته‌های ورزشی در شرایطی که مربیان و بزرگان رشته‌های مربوطه حضور دارند از پیشکسوتان خود طی چنین مراسم‌های تجلیل به عمل آورند.

وی در پاسخ به این پرسش برخی پیشکسوتان به دلیل عدم استفاده از تجربیات آنها در فوتبال اعتراض داشتنند افزود: این مساله بخشی از برنامه فدارسیون فوتبال است. من در جریان هستم که باشگاه‌های بزرگی کانون پیشکسوتان خود رافعال کردند تا بتواند از حضور پیشکسوتان به خوبی استفاده کنند وامیدوارم فدارسیون فوتبال این کار را در دستور کار خود قرار دهد. ما اگر امروز موفقیت‌هایی در فوتبال داریم حاصل نتایج و زحمات این پیشکسوتان است.

سلطانی‌فر راجع به موفقیت تیم فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا خاطر نشان کرد: با توانمندی که در تیم ملی وجود دارد و حمایت‌هایی که از سوی وزارت ورزش برای این تیم صورت گرفته مطمئنم، شایستگی قهرمانی در جام ملت‌های آسیا را داریم. به هر شکل در سال ۹۷ موفقیت‌های خوبی را پشت سر گذاشتیم که امیدوارم این موفقیت‌ها با قهرمانی تیم ملی به پایان برسد.

سلطانی‌فر در پایان گفت: در حال حاضر ما دو تیم ملی داریم به طوری که در هر پست دو بازیکن آماده وجود دارد و از کادر مربیان توانمند و خوبی برخورداریم و همه عوامل دست به دست هم دادند تا بتوانیم حضور قدرتمند در جام ملت‌های آسیا داشته باشیم، بنابراین معتقدم تیم فوتبال ایران شایستگی قهرمانی را دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.